Co to jest Ahrefs - definicja

Ahrefs to jedno z najpopularniejszych i najlepszych narzędzi SEO.

Ahrefs jest dla większości SEOwców jednym z narzędzi obowiązkowych i najczęściej używanych. Chętnie sięgają po niego także copywriterzy, pomaga bowiem w identyfikacji słów kluczowych. Możliwości Ahrefs są naprawdę szerokie i w zasadzie każdy, kto „siedzi” w branży marketingu internetowego jest w stanie uzyskać za jego pomocą wiele wartościowych informacji. Zarówno tych, dotyczących stanu obecnego, jak i historycznych, stąd jego użyteczność w analizie witryny, zwłaszcza profilu linkowego, jest bardzo wysoka.
Najważniejsze i najczęściej używane moduły Ahrefs, to:

Site Explorer

Pozwala na głęboką analizę strony i jej pozycji. Z tego poziomu otrzymujemy dostęp między innymi do profilu linków, z podziałem na zwrotne i wewnętrzne. Otrzymujemy też listę domen, z których witryna jest linkowana, oraz ich charakterystykę, a także użyte anchory, z możliwością sprawdzenia z jakich domen prowadzą i jaką te domeny mają wartość.
Umożliwia też szeroka i głęboką analizę widoczności słów kluczowych i zmian pozycji w zadanym okresie. Tu również sprawdzimy, które podstrony notują największy ruch i jak rozkłada się on w czasie. Bardzo użyteczną opcją jest możliwość sprawdzenia konkurencji i szybkiego przejścia do jej analizy w Site Explorer. Dodatkowo możemy sprawdzić różnicę treści, czyli content gap, identyfikujący frazy, na które wyświetlają się witryny konkurencyjne, a nasza nie.

Keywords Explorer
Pokazuje raport dotyczący zadanych słów kluczowych. Skalę ich skomplikowania przy pozycjonowaniu (KD), wolumen zapytań, dopasowanie fraz czy propozycję pytań, z czego chętnie korzystają zarówno SEOwcy, jak i copywriterzy. Błyskawicznie możemy też sprawdzić witryny, które są na topowych pozycjach, a jeśli podstawowe informacje nam nie wystarczą, to przejść do ich szczegółowej analizy. Dzięki Content Explorer można zaś sprawdzić popularność danych tematów – ruch i linkowanie z innych domen.

Ahrefs pozwala także na wykonanie podstawowego audytu strony oraz przejrzyste porównanie domen po najważniejszych parametrach. Swoją pozycję można zaś śledzić używając zakładki Rank Tracker.
Ahrefs w prezentacji pozycji wykorzystuje autorski parametr Domain Rating, podobnie jak narzędzie Moz wykorzystuje parametr Domain Authority, a Majestic – Trust Flow, a Google – Page Rank. Pokazuje on jednak nie pozycję witryny, ale „siłę” jej profilu linkowego.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Jesteśmy dumni ze zrobienia kolejnego kroku na ścieżce rozwoju Agencji. Jest to uzyskanie statusu Pracodawcy DIMAQ, potwierdzającego kompetencje naszego zespołu, za którymi idzie wysoka jakość usług, jakie świadczymy Klientom i Partnerom. Co to jest DIMAQ? DIMAQ, czyli Digital Marketing Qualification, jest międzynarodowym standardem kwalifikacji marketingu cyfrowego. Certyfikacja obejmuje 12 dziedzin marketingu cyfrowego i jest potwierdzeniem […]
Jeszcze do niedawna Klienci i Partnerzy znali nas jako Webrange. Obecnie jesteśmy RANGE – nazwa, chociaż podobna, to jednak dużo więcej znaczy i lepiej nas opisuje. Zapraszamy na krótką podróż po rebrandingu, gdzie opowiemy Wam co, jak i dlaczego zrobiliśmy. 3… Rok 2008 przyniósł ze sobą kilka kamieni milowych. Barack Obama został prezydentem USA, przez świat […]
Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]