Co to jest Copywriting - definicja

Copywriting to tworzenie treści reklamowych i promocyjnych, blogów i artykułów, tekstów na strony tematyczne i zapleczowe.

Copywriting, chociaż nie posiada jednej obowiązującej definicji, rozumiany jest jako pisanie tekstów o charakterze reklamowym, marketingowym, sprzedażowym. Teksty powstające w ramach copywritingu wykorzystywane są na potrzeby sloganów i scenariuszy reklamowych, stron firmowych, artykułów wykorzystywanych w celu pozycjonowania, blogów, opisów produktów. Ich przeznaczenia, a także jakość, mogą być bardzo różnorodne.

Przyjęło się więc w ramach copywritingu internetowego wyróżniać między innymi:

  • content copywriting, rozumiany jako pisanie treści nastawionych przede wszystkim na przekazywanie informacji czytelnikowi w sposób zrozumiały i przyjazny. Są to przykładowo blogi firmowe, poradniki, e-booki, raporty. Content copywriting może być de facto porównywalny do artykułów publikowanych w prasie elektronicznej czy papierowej.
  • SEO copywriting, w którym ważna jest nie tylko (lub niekoniecznie, zależy od przeznaczenia tekstu) sama treść, ale też odpowiednie użycie słów kluczowych – ich dobór, rozlokowanie, nasycenie, czyli optymalizację treści pod roboty wyszukiwarek (głównie oczywiście Goole).
Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Jeszcze do niedawna Klienci i Partnerzy znali nas jako Webrange. Obecnie jesteśmy RANGE – nazwa, chociaż podobna, to jednak dużo więcej znaczy i lepiej nas opisuje. Zapraszamy na krótką podróż po rebrandingu, gdzie opowiemy Wam co, jak i dlaczego zrobiliśmy. 3… Rok 2008 przyniósł ze sobą kilka kamieni milowych. Barack Obama został prezydentem USA, przez świat […]
Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]
Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Linki wewnętrzne i […]