Doradztwo marketingowe

Doradztwo marketingowe

Masz wrażenie, że prowadzone przez Ciebie działania marketingowe nie są tak skuteczne, jak powinny być? Wydaje Ci się, że przepalasz budżety, albo nie potrafisz dotrzeć do potencjalnych Klientów? Potrzebujesz spojrzenia „z boku” na obecne działania? Konsulting marketingowy może okazać się bardzo pomocny na każdym etapie życia firmy, marki czy produktu i to niezależnie od tego, czy marketing prowadzony jest jednoosobowo, przez cały dzień, czy zewnętrzną agencję.

Oferta w pigułce

Kiedy warto zdecydować się na doradztwo marketingowe?

Kiedy warto zdecydować się na doradztwo marketingowe?

I w wielu innych, bo nie ma przecież dwóch takich samych biznesów, więc i ich działania marketingowe są różne. Co warto wyjaśnić, konsulting nie musi oznaczać przygotowania strategii marketingowej i długofalowych działań firmy. Może to być także np. planowanie i wsparcie jednorazowej akcji, związanej z wypuszczeniem na rynek nowej oferty albo ocena działań zlecanych zewnętrznie. W przypadku firm mniejszych lub dopiero wchodzących na rynek w ramach konsultingu marketingowego możemy wytypować działania najlepiej rokujące w warunkach małych budżetów, zamiast kompleksowych opracowań.

Co daje Ci konsulting marketingowy?

Doradztwo marketingowe można prowadzić jako usługę stałą, cykliczną lub jednorazową. W każdym przypadku oddajemy Ci do dyspozycji naszych ekspertów, którzy mogą zająć się planowaniem, analizą, raportowaniem, doradztwem, egzekucją. Nasz zespół liczy kilkanaście osób o różnych specjalnościach, znających trendy rynkowe i branżowe, gwarantujących zawsze indywidualne podejście — zresztą innego sobie nie wyobrażamy w przypadku tego typu usługi. Jednocześnie, dzięki wieloletniemu doświadczeniu, jesteśmy w stanie dość łatwo zidentyfikować możliwe punkty krytyczne, co przekłada się na szybkość i sprawność działania.

Uważamy, że każdy powinien robić to, co umie najlepiej. Stąd my doradzimy Ci, jak najlepiej prowadzić marketing Twojej firmy, Ty zaś możesz skoncentrować się na działalności operacyjnej czy zarządczej. Zewnętrzne doradztwo marketingowe może być też tańsze niż tworzenie osobnego działu czy zatrudnianie specjalisty na etat.

Co więc zyskujesz,
zlecając nam doradztwo marketingowe?

Bardzo często obserwujemy, że właściciele firm starają się sami zadbać o wszystko i znać na wszystkim — również na marketingu. W ograniczonym zakresie jest to oczywiście możliwe, jednak na dłuższą metę nie będzie tak skuteczne, jak zlecenie pracy specjalistom, wewnętrznym czy zewnętrznym. My staramy się spojrzeć na działania marketingowe holistycznie i strategicznie. Pozwala to uporządkować informacje o stanie obecnym, odnaleźć się na tle rynku i konkurencji, nadać kierunek na przyszłość, wskazać metody realizacji celów i weryfikacji wyników.

Co wchodzi w zakres doradztwa marketingowego?

Pierwszym krokiem w trakcie konsultingu jest zawsze określenie oczekiwań klienta. Stąd konieczne jest spotkanie (zwykle online) i wstępne poznanie zarówno prowadzonych działań marketingowych, jak i samej firmy i specyfiki branży. To daje nam możliwość przygotowania dalszych kroków. W ich skład wejdzie np.:

To podbudowa, na podstawie której możemy zacząć planowanie działań strategicznych. Zawsze indywidualnych, ale jednocześnie realistycznych i możliwych do wprowadzenia, biorących pod uwagę np. uwarunkowania finansowe czy otoczenie konkurencyjne. Określamy też warunki brzegowe dla sprawnej egzekucji, np. podniesienie kompetencji marketingowych obecnych pracowników, zwiększenie zatrudnienia, outsourcing.

Efektem konsultingu mają być działania, które firma jest w stanie wdrożyć.

Napisz
Nie lubisz pisać?
Dzwoń!
Marcin Caban

New Business Manager
marcin.caban@range.pl
poniedziałek — piątek w godz. 9 — 17

Napisz
Odpowiadamy w ciągu 24 godzin.
ikonka

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Wypełniając formularz akceptujesz Politykę Prywatności, która wyjaśnia w jaki sposób zbieramy i przetwarzamy Twoje dane osobowe.

Najczęściej zadawane pytania

Słowa konsultant czy doradca często wywołują skojarzenia z dużymi budżetami i korporacjami. Jednak tak naprawdę z powodzeniem możemy świadczyć nasze usługi również małym podmiotom. W takim przypadku zakres analizy będzie odpowiednio węższy, dopasowany do możliwości finansowych i zwrotu z proponowanych działań.

Co do zasady, usługa konsultacji ma cel doradczy. Faktycznie jednak, jako agencja marketingowa, oferujemy naszym klientom także przygotowanie strategii marketingowej czy komunikacji w Social Mediach, identyfikacji wizualnej, pozycjonowania i wielu innych. Są to jednak działania odrębne, a doradztwo nie jest prowadzone z dominującą myślą o ich sprzedaży Klientowi.

Na takie pytania odpowiadamy tylko indywidualnie, bo zależy to od tego, jak duży zakres działań marketingowych będzie przedmiotem konsultacji. Możemy jednak wstępnie założyć, że będzie to od kilku tygodni do kilku miesięcy pracy.

Czy ta oferta była dla Ciebie pomocna?
(5,00 / 5)
Ocenianie…