Co to jest Czynniki rankingowe - definicja

Czynniki rankingowe, czyli elementy wpływające na pozycję strony w Google.

Czynniki rankingowe, inaczej ranking factors, to zbiór ponad 200 zmiennych, które są oceniane przez algorytmy Google, by na tej podstawie ustalić pozycję strony w rankingu. Miejsce, na którym witryna wyświetla się w SERPach (wynikach wyszukiwania), zależne jest od ponad 200 czynników.

Najważniejsze czynniki rankingowe Google

Algorytm Google podlega ciągłym zmianom, które obejmują zarówno liczbę czynników rankingowych (ich lista może się zwiększać bądź zmniejszać), jak i też ich wagę. Osobom postronnym nie jest dokładnie znana ani jedna, ani druga wartość. Możemy tylko podejrzewać, bazując na doświadczeniu i wiedzy, które czynniki są brane pod uwagę i w jakim stopniu przekładają się na pozycję. Lista najbardziej istotnych czynników rankingowych zawiera kilkadziesiąt pozycji, dotyczących samej witryny (on-site) i jej otoczenia (off-site). Biorą one pod uwagę między innymi kryteria techniczne, związane z treścią, przyjaznością dla użytkownika, bezpieczeństwem, architekturą strony, historią domeny, słowami kluczowymi, linkami zewnętrznymi.
Do najważniejszych czynników rankingowych Google zalicza się content, słowa kluczowe, linki przychodzące, Core Web Vitals, Mobile-Friendliness, UX. W procesie pozycjonowania strony zadaniem pozycjonera jest poprawa oceny zbioru czynników w taki sposób, aby przekładało się to na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania Google na pożądane słowa kluczowe.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Jeszcze do niedawna Klienci i Partnerzy znali nas jako Webrange. Obecnie jesteśmy RANGE – nazwa, chociaż podobna, to jednak dużo więcej znaczy i lepiej nas opisuje. Zapraszamy na krótką podróż po rebrandingu, gdzie opowiemy Wam co, jak i dlaczego zrobiliśmy. 3… Rok 2008 przyniósł ze sobą kilka kamieni milowych. Barack Obama został prezydentem USA, przez świat […]
Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]
Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Linki wewnętrzne i […]