Co to jest Aktualizacja algorytmu - definicja

Aktualizacja algorytmu, czyli zmiany wprowadzone w algorytmie wyszukiwania Google.

Aktualizacja (albo update) algorytmu to niemalże nieustanne zmiany w programie, jakiego Google używa do wyszukiwania i wartościowania znalezionych w internecie informacji i danych. Czyli tego, co następnie składa się na wyniki wyszukiwania. Szacuje się, że algorytmy Google zmieniane są kilkaset razy w ciągu roku. Część z nich jest tak drobna, że z najwyższym trudem – ile w ogóle – udaje się zaobserwować ich wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Niektóre są tylko domniemane – identyfikowane przez wahania pozycji obserwowanych nawet nie tyle na podstawie konkretnej strony, ile dużej ich liczby. Są też zmiany oficjalnie potwierdzone, a czasem i zapowiadane przez Google. W miarę kompletne zestawianie zmian w algorytmie wyszukiwania można znaleźć np. na stronie https://moz.com/google-algorithm-change.

Aktualizacja algorytmu a pozycjonowanie

Największy wpływ na pozycję witryny mają te aktualizacje, które Google oficjalnie ogłasza, nieraz też nadając im nazwy własne (jak słynny Pingwin, wymierzony głównie w strony spamerskie). Najważniejsze i najbardziej „odczuwalne” aktualizacje algorytmów w ujęciu historycznym można znaleźć np. na stronie https://www.searchenginejournal.com/google-algorithm-history/. Znaczących aktualizacji algorytmu jest zwykle kilkanaście w ciągu roku. Czasem ich działanie obejmuje większość witryn, czasem zaś jedynie określoną branżę (np. tzw. Medical Update) lub zawartość (np. opinie produktowe).
Zmiany algorytmów Google zazwyczaj nie są wcześniej zapowiadane, więc ich wprowadzenie faktycznie może — i niejeden raz to zrobiło — zachwiać pozycjami strony w SERPach (Search Engine Result Page — czyli stronie z wynikami wyszukiwania), co prowadzi do konieczności jej optymalizacji, czyli dostosowania do nowych warunków. Może też oczywiście prowadzić do nagłych wzrostów, jeśli okaże się, że nasza witryna w ocenie algorytmu Google wyróżnia się in plus.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Jeszcze do niedawna Klienci i Partnerzy znali nas jako Webrange. Obecnie jesteśmy RANGE – nazwa, chociaż podobna, to jednak dużo więcej znaczy i lepiej nas opisuje. Zapraszamy na krótką podróż po rebrandingu, gdzie opowiemy Wam co, jak i dlaczego zrobiliśmy. 3… Rok 2008 przyniósł ze sobą kilka kamieni milowych. Barack Obama został prezydentem USA, przez świat […]
Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]
Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Linki wewnętrzne i […]