Co to jest Backlink - definicja

Backlink to jedna z podstaw, na których opiera się pozycjonowanie stron internetowych.

Backlink to inaczej link przychodzący, czyli prowadzący do naszej strony internetowej, ale umieszczony na innej witrynie. Backlink może również przenosić między podstronami tej samej witryny – nosi wtedy nazwę linku wewnętrznego.
Backlinki nie tylko kierują ruchem użytkowników między witrynami internetowymi, ale są także jednymi z najbardziej istotnych elementów SEO i mogą znacząco wpłynąć na pozycję strony, do której kierują.

Linki przychodzące używane do celów pozycjonowania powinny charakteryzować się jak największą wartością, czyli prowadzić ze strony posiadającej wysokie wskaźniki rankingujące.

Backlinks mogą mieć przypisane dwa atrybuty:

  • dofollow – przekazują one część wartości strony źródłowej do strony docelowej.
  • Nofollow – zawierają sugestię dla robotów wyszukiwarek, że nie powinny nimi podążać, teoretycznie więc nie przekazują mocy witryny źródłowej.

Na pozycję strony wpływać może nie tylko sam link przychodzący, ale też anchor, czyli słowo kluczowe kryjące się pod nim.

Jakość linków przychodzących

Z punktu widzenia SEO ważniejsza jest jakość, niż ilość backlinków (przynajmniej zazwyczaj). Dodatkowo niektóre backlinki mogą być wręcz szkodliwe, jeśli prowadzą ze stron o wątpliwej reputacji w „oczach” Google. Nienaturalne i toksyczne linki przychodzące mogą odbić się na pozycji strony i prowadzić wręcz do nałożenia na witrynę filtra algorytmicznego.

Pozyskiwanie backlinków

Do pozyskiwania wartościowych linków zwrotnych wykorzystuje się między innymi artykuły sponsorowane, treści zamieszczane na zaprzyjaźnionych witrynach, na stronach i forach tematycznych i branżowych, w social media. Do pozyskiwania backlinków służą także strony zapleczowe. Dobrą metodą pozyskiwania linków jest również tworzenia wartościowych treści, które są w sposób naturalny udostępniane przez czytelników.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Jest podstawowym wskaźnikiem finansowym, który pozwala firmom na ocenę rentowności ich działalności. Choć pojęcie marży jest powszechnie znane – konsumenci spotykają się z nią, zauważając różnice w cenach produktów – dla przedsiębiorców jej analiza ma zupełnie inne, bardziej strategiczne znaczenie. Wyjaśnijmy więc podstawowe kwestie w tym wątku: czym dokładnie jest, jak obliczyć marżę, jakie są […]
Mogą uprzykrzyć życie, stanowić sporą część firmowego budżetu i decydować o tym, czy przedsiębiorstwo przetrwa w czasie kryzysu – koszty stałe to nieodłączny element prowadzenia działalności. Zarządzanie nimi to nie tylko kwestia monitorowania i kontrolowania finansów, ale też szansa na poprawę ich płynności, zwiększenie rentowności i budowanie odporności biznesu na nieprzewidziane zmiany rynkowe. Sprawdźmy więc, […]
Każdy przedsiębiorca, który chce skutecznie zarządzać swoim biznesem, powinien rozumieć rolę kosztów zmiennych w kontrolowaniu wydatków i planowaniu strategii operacyjnej. Skrupulatnie prowadzona analiza wydawanych środków pozwala na optymalizację finansów firmy i podejmowanie świadomych decyzji dotyczących jej rozwoju.  Koszt zmienny – definicja Koszty zmienne to wydatki, których wysokość zależna jest od stopnia aktywności operacyjnej […]