Co to jest CTA - definicja

CTA, czyli wezwanie do działania

CTA (Call To Action) to wezwanie do działania, czyli reakcji, jakiej odczekujemy po odbiorcy naszego komunikatu. Przedstawia korzyści, zachęca, motywuje, nakłania, prosi – przekaz CTA może mieć różne formy, w zależności od tego, gdzie go używamy, do kogo jest kierowany i jaki jest kontekst treści, w której otoczeniu się znajduje.

Call To Action – gdzie można stosować?

W skrócie – wszędzie tam, gdzie wezwanie może okazać się skuteczne i spowodować pożądane działanie. CTA używa się:

  • w meta description, by od razu przedstawić użytkownikom korzyść z kliknięcia linku widocznego w wynikach wyszukiwania,
  • w mailingu,
  • w reklamach PPC,
  • w mediach społecznościowych,
  • na stronie firmowej, ofertowej, landing page etc.,
  • w tekstach blogowych, poradnikowych i innego rodzaju contencie zawartym na stronie,
  • w treściach publikowanych poza stroną, np. artykułach sponsorowanych.

CTA, w zależności od naszej strategii, może prowadzić do strony głównej, podstrony ofertowej lub innego typu, dedykowanego Landing Page, formularza kontaktowego, promocji, zapisu, plików i mediów do pobrania, wypróbowania możliwości, przesłania próbki, szerszego omówienia tematu, porównania – możliwości jest wiele.

Przykład CTA, zachęcającego do kontaktu osoby odwiedzające strony ofertowe Agencji:

CTA

Jak używać CTA?

CTA zwykle umieszcza się na górze strony lub maila, by było widoczne bez konieczności przewija (above the fold) lub na dole, albo też łączy te dwie możliwości, powtarzając wezwanie, by zwiększyć możliwość konwersji. W krótszych formach reklamowych równie dobrze możemy umieścić CTA z boku czy na środku, a w dłuższych jako podsumowanie akapitu, o ile nie rodzi to obawy, że użytkownik zbyt wcześnie opuści stronę.
Założeniem CTA jest jednoznaczne i silne wezwanie do działania, czyli komunikaty powinny być krótkie, treściwe, używające chwytliwych „słów mocy” (power words), ale też zaciekawiające czy grające na emocjach.
Samo wezwanie ma zwykle charakter buttonu (przycisku) umieszczonego w treści lub linku (anchor generyczny), ewentualnie pop-upu.
Jeśli uważasz, że ta krótka definicja CTA spełniła Twoje oczekiwania, to wejdź tutaj i poznaj więcej haseł SEO.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Jest podstawowym wskaźnikiem finansowym, który pozwala firmom na ocenę rentowności ich działalności. Choć pojęcie marży jest powszechnie znane – konsumenci spotykają się z nią, zauważając różnice w cenach produktów – dla przedsiębiorców jej analiza ma zupełnie inne, bardziej strategiczne znaczenie. Wyjaśnijmy więc podstawowe kwestie w tym wątku: czym dokładnie jest, jak obliczyć marżę, jakie są […]
Mogą uprzykrzyć życie, stanowić sporą część firmowego budżetu i decydować o tym, czy przedsiębiorstwo przetrwa w czasie kryzysu – koszty stałe to nieodłączny element prowadzenia działalności. Zarządzanie nimi to nie tylko kwestia monitorowania i kontrolowania finansów, ale też szansa na poprawę ich płynności, zwiększenie rentowności i budowanie odporności biznesu na nieprzewidziane zmiany rynkowe. Sprawdźmy więc, […]
Każdy przedsiębiorca, który chce skutecznie zarządzać swoim biznesem, powinien rozumieć rolę kosztów zmiennych w kontrolowaniu wydatków i planowaniu strategii operacyjnej. Skrupulatnie prowadzona analiza wydawanych środków pozwala na optymalizację finansów firmy i podejmowanie świadomych decyzji dotyczących jej rozwoju.  Koszt zmienny – definicja Koszty zmienne to wydatki, których wysokość zależna jest od stopnia aktywności operacyjnej […]