Co to jest CTA - definicja

CTA, czyli wezwanie do działania

CTA (Call To Action) to wezwanie do działania, czyli reakcji, jakiej odczekujemy po odbiorcy naszego komunikatu. Przedstawia korzyści, zachęca, motywuje, nakłania, prosi – przekaz CTA może mieć różne formy, w zależności od tego, gdzie go używamy, do kogo jest kierowany i jaki jest kontekst treści, w której otoczeniu się znajduje.

Call To Action – gdzie można stosować?

W skrócie – wszędzie tam, gdzie wezwanie może okazać się skuteczne i spowodować pożądane działanie. CTA używa się:

  • w meta description, by od razu przedstawić użytkownikom korzyść z kliknięcia linku widocznego w wynikach wyszukiwania,
  • w mailingu,
  • w reklamach PPC,
  • w mediach społecznościowych,
  • na stronie firmowej, ofertowej, landing page etc.,
  • w tekstach blogowych, poradnikowych i innego rodzaju contencie zawartym na stronie,
  • w treściach publikowanych poza stroną, np. artykułach sponsorowanych.

CTA, w zależności od naszej strategii, może prowadzić do strony głównej, podstrony ofertowej lub innego typu, dedykowanego Landing Page, formularza kontaktowego, promocji, zapisu, plików i mediów do pobrania, wypróbowania możliwości, przesłania próbki, szerszego omówienia tematu, porównania – możliwości jest wiele.

Przykład CTA, zachęcającego do kontaktu osoby odwiedzające strony ofertowe Agencji:

CTA

Jak używać CTA?

CTA zwykle umieszcza się na górze strony lub maila, by było widoczne bez konieczności przewija (above the fold) lub na dole, albo też łączy te dwie możliwości, powtarzając wezwanie, by zwiększyć możliwość konwersji. W krótszych formach reklamowych równie dobrze możemy umieścić CTA z boku czy na środku, a w dłuższych jako podsumowanie akapitu, o ile nie rodzi to obawy, że użytkownik zbyt wcześnie opuści stronę.
Założeniem CTA jest jednoznaczne i silne wezwanie do działania, czyli komunikaty powinny być krótkie, treściwe, używające chwytliwych „słów mocy” (power words), ale też zaciekawiające czy grające na emocjach.
Samo wezwanie ma zwykle charakter buttonu (przycisku) umieszczonego w treści lub linku (anchor generyczny), ewentualnie pop-upu.
Jeśli uważasz, że ta krótka definicja CTA spełniła Twoje oczekiwania, to wejdź tutaj i poznaj więcej haseł SEO.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

SEO i SEM są elementami marketingu internetowego. To pojęcia, które określają zestaw działań mających prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie, poprawy rozpoznawalności marki oraz wzrostu konwersji, czyli realizacji określonych celów biznesowych. Umiejętne korzystanie z SEM, który obejmuje zarówno reklamy płatne (PPC), jak i działania SEO, pozwala świadomie zaplanować strategię marketingową, dobierając odpowiednie narzędzia, aby osiągnąć […]
Sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem musi obejmować wiele aspektów. W obecnych czasach bardzo ważne jest dbanie o wizerunek firmy, a dotyczy to nie tylko tego, jak dana organizacja jest odbierana przez klientów, ale również jak postrzegają ją partnerzy biznesowi, inwestorzy i sami pracownicy. Przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo kwestii employer branding. Employer branding wewnętrzny i zewnętrzny […]
Niektórym blog może się kojarzyć z internetowymi pamiętnikami, jakie prowadziło wiele osób lata temu, gdy blogowanie przeżywało swój wielki boom. Później pojawiły się social media, które zawładnęły internetem i wiele osób uznało, że blog to przeżytek. Nic bardziej mylnego! Dziś ta forma upubliczniania rozmaitych treści i materiałów wciąż ma ogromną wartość – zarówno dla firm, […]