Co to jest CTA - definicja

CTA, czyli wezwanie do działania

CTA (Call To Action) to wezwanie do działania, czyli reakcji, jakiej odczekujemy po odbiorcy naszego komunikatu. Przedstawia korzyści, zachęca, motywuje, nakłania, prosi – przekaz CTA może mieć różne formy, w zależności od tego, gdzie go używamy, do kogo jest kierowany i jaki jest kontekst treści, w której otoczeniu się znajduje.

Call To Action – gdzie można stosować?

W skrócie – wszędzie tam, gdzie wezwanie może okazać się skuteczne i spowodować pożądane działanie. CTA używa się:

  • w meta description, by od razu przedstawić użytkownikom korzyść z kliknięcia linku widocznego w wynikach wyszukiwania,
  • w mailingu,
  • w reklamach PPC,
  • w mediach społecznościowych,
  • na stronie firmowej, ofertowej, landing page etc.,
  • w tekstach blogowych, poradnikowych i innego rodzaju contencie zawartym na stronie,
  • w treściach publikowanych poza stroną, np. artykułach sponsorowanych.

CTA, w zależności od naszej strategii, może prowadzić do strony głównej, podstrony ofertowej lub innego typu, dedykowanego Landing Page, formularza kontaktowego, promocji, zapisu, plików i mediów do pobrania, wypróbowania możliwości, przesłania próbki, szerszego omówienia tematu, porównania – możliwości jest wiele.

Przykład CTA, zachęcającego do kontaktu osoby odwiedzające strony ofertowe Agencji:

CTA

Jak używać CTA?

CTA zwykle umieszcza się na górze strony lub maila, by było widoczne bez konieczności przewija (above the fold) lub na dole, albo też łączy te dwie możliwości, powtarzając wezwanie, by zwiększyć możliwość konwersji. W krótszych formach reklamowych równie dobrze możemy umieścić CTA z boku czy na środku, a w dłuższych jako podsumowanie akapitu, o ile nie rodzi to obawy, że użytkownik zbyt wcześnie opuści stronę.
Założeniem CTA jest jednoznaczne i silne wezwanie do działania, czyli komunikaty powinny być krótkie, treściwe, używające chwytliwych „słów mocy” (power words), ale też zaciekawiające czy grające na emocjach.
Samo wezwanie ma zwykle charakter buttonu (przycisku) umieszczonego w treści lub linku (anchor generyczny), ewentualnie pop-upu.
Jeśli uważasz, że ta krótka definicja CTA spełniła Twoje oczekiwania, to wejdź tutaj i poznaj więcej haseł SEO.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Jeszcze do niedawna Klienci i Partnerzy znali nas jako Webrange. Obecnie jesteśmy RANGE – nazwa, chociaż podobna, to jednak dużo więcej znaczy i lepiej nas opisuje. Zapraszamy na krótką podróż po rebrandingu, gdzie opowiemy Wam co, jak i dlaczego zrobiliśmy. 3… Rok 2008 przyniósł ze sobą kilka kamieni milowych. Barack Obama został prezydentem USA, przez świat […]
Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]
Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Linki wewnętrzne i […]