Audyt kampanii Meta Ads

Wykorzystaj potencjał reklam
w ekosystemie META

Do reklamowania swojej strony wykorzystujesz kampanie w sieci Meta, ale nie jesteś w pełni zadowolony z wyników? A może chcesz sprawdzić, czy prowadzące je agencja na pewno robi wszystko zgodnie z Twoimi wytycznymi? Audyt reklam Meta Ads to sposób na zwiększenie ich zyskowności. Nasi eksperci sprawdzą Twoje kampanie pod kątem ewentualnych nieprawidłowości i możliwej optymalizacji.

Oferta w pigułce

Meta Ads daje ogromne możliwości. Wykorzystaj je efektywnie.

System reklamowy Meta Ads może być elementem działań reklamowych każdej firmy, niezależnie od jej celu biznesowego. Daje szerokie możliwości targetowania, wiele form i sposobów dotarcia do klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej. Jednak aby wykorzystać możliwości ekosystemu Meta, trzeba zadbać o poprawność konfiguracji różnych elementów. Podczas audytu zbadamy dla Ciebie między innymi:

Wskażemy słabe i mocne strony prowadzonych obecnie działań, a także podpowiemy, co zrobić,
by były one optymalnie skuteczne.

Co wchodzi w zakres Meta Ads?

W skład Meta Ads (dawniej Facebook Ads) wchodzą różne platformy i usługi, z których każda może być wykorzystywana, by dotrzeć do potencjalnych odbiorców, chociaż niekoniecznie w taki sam sposób czy z identycznym przekazem. W kampaniach Meta Ads można więc użyć:

Obsługa wszystkich powyższych usług prowadzona jest w Meta Business Suite, gdzie kampanie można konfigurować, zarządzać nimi, optymalizować i analizować.

Jak więc widać, wykonując audyt Meta Ads, analizujemy nie tylko samego Facebooka – chociaż trzeba też przyznać, że to na nim skupia się większość reklamodawców.

Co badamy podczas audytu
Meta Ads?

Audyt ma określić poprawność konfiguracji i ustawień kampanii, wskazać drogę do ich optymalizacji i możliwie maksymalnej konwersji. Na początku konieczne będzie określenie kontekstu, w którym prowadzone są działania marketingowe. To między innymi wskazanie grupy docelowej, charakteru zakupów i sezonowości, konkurencji, ważnych znaczników czasowych (przejęcie kampanii przez inną osobę/agencję, wydarzenia zewnętrzne, wejście nowej konkurencji, zmiana uwarunkowań prawnych itd.). Te informacje uzyskiwane są od Klientów podczas briefingu, częściowo też opracowywane przez nas.

Określamy także cele prowadzonych działań, co pozwoli nam później sprawdzić ich zasadność, skuteczność, dystrybucję budżetu między nimi. Mogą one być skierowane na budowaniu świadomości marki, zwiększaniu rozpoznawalności, generowaniu ruchu, pozyskiwaniu leadów, komunikacji z firmą, pobrania pliku, odwiedzin w fizycznej lokalizacji czy – przede wszystkim – na sprzedaż.

W kolejnych krokach audytowane są:
W raporcie znajdą się więc nie tylko podstawowe (choć kluczowe) dane, jak:

Audyt Meta Ads jest dużo głębszy i pozwala poznać dopasowanie komunikacji marketingowej do celów biznesowych firmy. Możemy po nim określić na przykład, czy lejek sprzedażowy jest poprawnie skonfigurowany, a komunikaty odpowiednio dobrane do grup docelowych. Dowiemy się również, w jakim stopniu są one różnorodne, co pozwala na precyzyjne formułowanie komunikatów i CTA oraz optymalizację kosztów dotarcia do danego segmentu. Zwrócimy uwagę, czy nie są też z kolei zbyt rozdrobione, bo przy małych budżetach dziennych na kampanię nie jesteśmy w stanie wysnuć w pełni zasadnych wniosków co do ich skuteczności. Jednym z zadań audytu jest wskazanie tych kampanii, które mają najwyższą i najniższą skuteczność według założonego celu, oraz takich, których zwyczajnie brakuje, a mogłyby wykazać się dużą efektywnością.

Przeprowadzany przez nas Audyt Meta Ads zawiera jednak nie tylko suchą wiedzę analityczną czy listę błędów. Wskazujemy również, co i jak można zmienić, by poprawić wyniki. Kompleksowość audytu przeprowadzonego przez naszych ekspertów sprawia, że jest on cenną pomocą zarówno dla osób prowadzących działania samodzielnie, in-house, jak i zlecających je na zewnątrz. Cykliczna kontrola i weryfikacja pozwala dbać, by były one maksymalnie skuteczne, w pełni wykorzystywały potencjał firmy, ale także mnogość możliwości, jaką daje reklamodawcom ekosystem Meta.

Napisz
Nie lubisz pisać?
Dzwoń!
Tomasz Krawczyk

Sales Manager
tomasz.krawczyk@range.pl
poniedziałek — piątek w godz. 9 — 17

Napisz
Odpowiadamy w ciągu 24 godzin.
ikonka

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Wypełniając formularz akceptujesz Politykę Prywatności, która wyjaśnia w jaki sposób zbieramy i przetwarzamy Twoje dane osobowe.

Najczęściej zadawane pytania

Niekoniecznie. Każde konto reklamowe jest inne, tak samo, jak założenia biznesowe firmy. Możemy skupić się na określonych aspektach, potraktować je głębiej, a inne nawet pominąć. Ustalenia co do zawartości audytu przeprowadzamy w trakcie spotkania z Klientem, wskazując, na czym – naszym zdaniem – należy się skupić.

Podpisanej umowy, NDA, jasno określonego zakresu prac oraz oczywiście danych dostępowych. Obejmuje to wszystkie audytowane konta, katalogi produktów, Google Analytics.

Zależy to od liczby wykorzystywanych kanałów czy prowadzonych kampanii reklamowych. Duży sklep, wykorzystujący różne typy i strategie kampanii, będzie audytowany oczywiście dłużej, niż lokalna firma, używająca jedynie podstawowych kampanii. Termin możemy określać tylko indywidualnie, przed podpisaniem umowy, ale trzeba zakładać od kilku do kilkunastu dni.

Czy ta oferta była dla Ciebie pomocna?
(5,00 / 5)
Ocenianie…