Strategia marki

Strategia marki

Marki mogą być różne. Tworzone i należące do osób, miast, instytucji, klubów sportowych, firm lokalnych i międzynarodowych korporacji. W każdym przypadku wskazane jest, by miały one własną strategię marki, określającą, jak chcą być postrzegane przez swoich Klientów, rynek czy pracowników. Jeśli więc chcesz budować świadomość marki, najpierw zadbaj o to, by jasno wyklarować strategię tych działań – i w tym właśnie możemy Ci pomóc.

Oferta w pigułce

Czym jest strategia marki?

Strategia marki to nic innego, jak zestaw działań i wytycznych, które długofalowo mają za zadanie budować jej spójny wizerunek, pozwalający odróżniać ją od konkurencji. Z jednej strony zwraca się tu uwagę na potrzebę utrzymania strategii i wizerunku w długim przedziale czasu (wszak silne marki nie tworzą się z dnia na dzień, ani nawet z roku na rok), z drugiej jednak pewną elastyczność, uwzględniającą zmiany rynku i preferencji grupy docelowej. Nie jest więc tak, że raz ustalona strategia marki będzie obowiązywała zawsze. Można ją zmieniać i definiować na nowo (rebranding), jeśli ma to przynieść lepszy efekt wizerunkowy czy biznesowy.

Dobrze opracowana strategia marki może:

Kiedy będziesz potrzebować
strategii marki?

Specjaliści od marketingu zgodnie przyznają, że strategia marki jest potrzebna lub wskazana dla każdej firmy. Nawet jeśli jest to podmiot mały, działający na rynku lokalnym, choć wtedy siłą rzeczy może być mniej rozbudowana, niż w przypadku dużych przedsiębiorstw, często zresztą działających wg strategii wielomarkowej.

Zwróć się do Range, jeśli

Jak zbudować strategię marki?

Tworzenie strategii marki można wstępnie podzielić na dwa etapy. 

Pierwszy z nich jest badawczy i ma na celu rozpoznanie jej stanu. Audyt marki jest konieczny i powinien być możliwie szeroki, to znaczy obejmować sygnały z różnych miejsc – opinie w internecie, konsumenckie, pracownicze, ankiety, badania 

Drugi to etap twórczy, gdzie na podstawie wyników badań przeprowadzamy pozycjonowanie marki na rynku (postrzeganie przez grupy docelowe) i strategię komunikacji. Należy przy tym:

Istotnym elementem jest też monitorowanie faktycznych reakcji odbiorców strategii (np. za pośrednictwem narzędzia Brand24). Jej opracowanie bazuje na wiedzy, doświadczeniu, statystyce czy badaniach, co jednak nie znaczy, że nie znajdą się odbiorcy reagujący negatywnie.

Napisz
Nie lubisz pisać?
Dzwoń!
Tomasz Krawczyk

Sales Manager
tomasz.krawczyk@range.pl
poniedziałek — piątek w godz. 9 — 17

Napisz
Odpowiadamy w ciągu 24 godzin.
ikonka

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Wypełniając formularz akceptujesz Politykę Prywatności, która wyjaśnia w jaki sposób zbieramy i przetwarzamy Twoje dane osobowe.

Najczęściej zadawane pytania

Jest ona uznawana za jeden z kluczowych elementów budowania całej strategii marketingowej i postrzegania firmy na rynku. Pozwala wyróżnić się na tle konkurencji, zyskać rozpoznawalność, a przez to zwiększać sprzedać. Jest więc ona mocno wskazana nawet dla małych firm, a dla tych większych i z aspiracjami rozwojowymi jest koniecznością.

Na początku konieczna będzie seria spotkań z osobami odpowiedzialnymi za prowadzenie biznesu, komunikację, marketing, relacje z klientami. Musimy stworzyć mocną podbudowę i dowiedzieć się o Twojej firmie wszystkiego, co istotne w procesie budowania wizerunku i prowadzenia komunikacji. Na tej podstawie przygotujemy brief kreatywny i moodboardy, które pozwolą nam wyostrzyć koncepcję i uzyskać jej akceptację, po czym przystąpić do jej konkretyzacji.

Jak długo trwa przygotowanie strategii marki?

Czy ta oferta była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…