Co to jest PageRank - definicja

Page Rank to algorytm oceniający jakość stron internetowych.

PageRank — algorytm opracowany przez twórców wyszukiwarki Google Larego Page’a i Sergeya Brina w trakcie ich studiów na Uniwersytecie Stanforda w 1998 roku. Algorytm ma na celu liczbową ocenę stron internetowych w celu określenia ich jakości, a następnie posegregowania w postaci wyników wyszukiwania w wyszukiwarce.
Algorytm jest wykorzystywany przez twórców w przedsiębiorstwie, które wspólnie założyli, czyli wyszukiwarce Google. Początkowo wartość wskaźnika PageRank dla dane strony była pokazywana przez Google w formie XXXX.

Ciekawostki na temat PageRank

  • Nazwa PageRank pochodzi nie od nazwy strony (ang. Page oznacza stronę), lecz od nazwiska jednego z Twórcy wyszukiwarki Larego Page’a.
  • Algorytm PageRank został opatentowany w Stanach Zjednoczonych, jako ciekawostkę należy zaznaczyć, że patent (nr US6285999) należy do Uniwersytetu Stanforda, a nie przedsiębiorstwa Google czy twórców algorytmu.
  • Wyłączność na stosowanie algorytmu PageRank ma firma Google w zamian czego Uniwersytet otrzymał 1,8 miliona akcji firmy Google. Uniwersytet zdecydował się na sprzedaż akcji w 2005 roku, inkasując za tę transakcję 336 milionów dolarów.
Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(5,00 / 5)
Ocenianie…
Tomasz Wieczorek

CEO Webrange

Czasem ekspert, czasem teoretyk - zawsze praktyk i pasjonat digital marketingu. Ponad 17 lat w branży. Podziwia spójne marki. W Agencji odpowiada za strategie i rozwój. W biznesie najważniejsze dla niego są relacje, w pracy - rozwój, w marketingu - skuteczność.

Jeszcze do niedawna Klienci i Partnerzy znali nas jako Webrange. Obecnie jesteśmy RANGE – nazwa, chociaż podobna, to jednak dużo więcej znaczy i lepiej nas opisuje. Zapraszamy na krótką podróż po rebrandingu, gdzie opowiemy Wam co, jak i dlaczego zrobiliśmy. 3… Rok 2008 przyniósł ze sobą kilka kamieni milowych. Barack Obama został prezydentem USA, przez świat […]
Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]
Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Linki wewnętrzne i […]