Audyt techniczny sklepu Prestashop

Audyt techniczny Prestashop

Jeśli Twój sklep oparty jest o oprogramowanie PrestaShop to wiesz, że jest ono naprawdę świetne i nie bez powodu znajduje się w czołówce najpopularniejszych rozwiązań, razem z WooCommerce. Mnogość opcji konfiguracji z wykorzystaniem wtyczek i modułów, możliwość ingerowania bezpośrednio w kod – wszak to oprogramowanie Open Source. Ale… nawet najbardziej doskonały organizm może przestać funkcjonować poprawnie. Zwłaszcza w przypadku, gdy nie znajduje się pod opieką odpowiednio doświadczonych specjalistów. Wtedy, to fakt, w PrestaShop mogą pojawić się problemy techniczne i funkcjonalne. Aby je zidentyfikować, wskazać przyczyny i usunąć skutki, warto zamówić Audyt techniczny PrestaShop, wykonywany przez ekspertów Range.

Oferta w pigułce

Czym jest audyt techniczny sklepów Presta i dlaczego może być potrzebny?

Audyt techniczny można porównać do okresowego przeglądu samochodu albo wizyty u mechanika. To szereg badań, które mają sprawdzić, czy w sklepie nie występują usterki, błędy, nieprawidłowości w działaniu, które jeszcze nie zostały zauważone przez obsługę i Klientów. W przypadku tych, które już są odczuwalne i rzutują na bieżącą działalność sklepu, można wykryć przyczyny, co pozwoli w późniejszym etapie je usunąć.

Skąd biorą się te błędy? Jednym z powodów może być to, że aby Presta w pełni pokazała swój potencjał, spełniała wymogi obsługi i oczekiwania Klientów, to wersja defaultowa musi być wzbogacona o dodatkowe wtyczki i moduły, w tym pisane na zamówienie. Może się więc zdarzyć, że te elementy nie do końca współpracują ze sobą indywidualnie. Pojawiają się między nimi „tarcia” – bugi, braki kompatybilności, błędne odwołania. Czasem efektem będzie jedynie komunikat o błędzie, czasem spowolnione ładowanie strony, 404, brak możliwości finalizacji zakupu czy nawet niemożliwość wejścia na stronę. Tych problemów można uniknąć, decydując się powierzyć opiekę nad sklepem PrestaShop w ręce ekspertów – w Range z powodzeniem świadczymy taką usługę. Rozwiązujemy też problemy, które zostały spowodowane właśnie na przykład przez:

Co daje audyt sklepu PrestaShop?

Obecnie każdy e-commerce ma konkurencję i klient, który napotyka problemu w czasie zakupów, nie czeka, aż zostaną usunięte. Po prostu odchodzi do innego miejsca, z którym, kto wie, może związać się na stałe. Audyt techniczny służy zminimalizowaniu takich przypadków, by zapewnić użytkownikom jak najlepsze odczucia podczas zakupów. W jego wyniku powstaje dokument, z którego dowiesz się:

Dodatkowo dajemy listę wskazówek, jakie działania można podjąć, by zoptymalizować działanie sklepu. To, że nie ma błędów, nie oznacza, że coś nie może zostać zrobione lepiej. Nasi eksperci z zespołu abonamentowego wsparcia PrestaShop przygotują rekomendacje, dzięki którym sklep będzie mógł poprawić swoją funkcjonalność i przyjazność dla użytkowników.

Warto też rozważyć połączenie audytu technicznego PrestaShop z audytem użyteczności UX/UI. Skupia się on na sprawdzeniu strony i jej interfejsu pod kątem przyjazności dla użytkownika. Jest szczególnie zalecany w przypadku sklepów mających sobie kilka i więcej lat (w tym czasie zmieniły się preferencje i oczekiwania użytkowników). Jeśli jesteś zainteresowany oboma audytami, skontaktuj się w sprawie rabatu:

Marcin Caban
New Business Manager

Wnioski z audytu technicznego PrestaShop

Musisz sobie zdawać sprawę, że samo wykonanie audytu jest tylko pierwszym krokiem procesu. To wyłącznie identyfikacja błędów, natomiast dopiero ich usunięcie doprowadzi sklep do stanu optymalnego. Wyjaśnijmy więc, jak przebiega proces po zakończeniu audytu:

Zaznaczmy, że wdrożenie poprawek i optymalizacja mogą być wykonane przez dowolne osoby czy podmioty. Nie nalegamy, aby zlecić to nam, ale gwarantujemy, że mamy wszelki niezbędne kompetencje, by wywiązać się z tego zadania. 

W tym miejscu powtórzymy też, że prowadzimy obsługę zadaniową i abonamentową kilkudziesięciu sklepów PrestaShop i chętnie pokażemy również Tobie, co znaczy wsparcie profesjonalistów.

W skład audytu technicznego PrestaShop wchodzi także analiza Core Web Vitals:

Warto pamiętać, że CWV wpływają na doświadczenia użytkownika, ale są także czynnikami rankującymi Google, czyli mają znaczenie przy pozycjonowaniu sklepu internetowego.

Sprawdź, co zyskasz z naszą Agencją
Marcin Caban
New Business Manager
poniedziałek–piątek w godz. 9–17
Odpowiadamy w ciągu 24 godzin.

Najczęściej zadawane pytania

Wstępnie możemy założyć, że na przeprowadzenie audytu będzie potrzebne około 7-14 dni. Jeśli jednak w sklepie występują jakieś błędy krytyczne, utrudniające składanie zamówień, to możemy po prostu zacząć od ich usunięcia, a następnie w dalszej części sprawdzić całość oprogramowania i serwery.

Dokładną wycenę możemy podać dopiero po poznaniu adresu sklepu i otrzymaniu dostępów — dużo zależy od jego wielkości i liczby modułów. Wstępnie przyjmujemy koszt ok. 2500 złotych, ale w przypadku naszych klientów abonamentowych może być nawet prawie o połowę niższa, więc… zapraszamy do współpracy 🙂

Tak, w zasadzie cały pakiet usług. Uruchamiamy sklepy, modyfikujemy je, aktualizujemy, zajmujemy się bieżącym utrzymaniem, mamy  bowiem cały dział poświęcony tylko temu systemowi. Dodatkowo świadczymy usługi za zakresu obsługi Marketing Automation, kampanii PPC i pozycjonowania Presty, więc można powiedzieć, że znajdziesz u nas pełną obsługę i wsparcie na każdym etapie prowadzenia e-commerce.