Co to jest Ahrefs - definicja

Ahrefs to jedno z najpopularniejszych i najlepszych narzędzi SEO.

Ahrefs jest dla większości SEOwców jednym z narzędzi obowiązkowych i najczęściej używanych. Chętnie sięgają po niego także copywriterzy, pomaga bowiem w identyfikacji słów kluczowych. Możliwości Ahrefs są naprawdę szerokie i w zasadzie każdy, kto „siedzi” w branży marketingu internetowego jest w stanie uzyskać za jego pomocą wiele wartościowych informacji. Zarówno tych, dotyczących stanu obecnego, jak i historycznych, stąd jego użyteczność w analizie witryny, zwłaszcza profilu linkowego, jest bardzo wysoka.
Najważniejsze i najczęściej używane moduły Ahrefs, to:

Site Explorer

Pozwala na głęboką analizę strony i jej pozycji. Z tego poziomu otrzymujemy dostęp między innymi do profilu linków, z podziałem na zwrotne i wewnętrzne. Otrzymujemy też listę domen, z których witryna jest linkowana, oraz ich charakterystykę, a także użyte anchory, z możliwością sprawdzenia z jakich domen prowadzą i jaką te domeny mają wartość.
Umożliwia też szeroka i głęboką analizę widoczności słów kluczowych i zmian pozycji w zadanym okresie. Tu również sprawdzimy, które podstrony notują największy ruch i jak rozkłada się on w czasie. Bardzo użyteczną opcją jest możliwość sprawdzenia konkurencji i szybkiego przejścia do jej analizy w Site Explorer. Dodatkowo możemy sprawdzić różnicę treści, czyli content gap, identyfikujący frazy, na które wyświetlają się witryny konkurencyjne, a nasza nie.

Keywords Explorer
Pokazuje raport dotyczący zadanych słów kluczowych. Skalę ich skomplikowania przy pozycjonowaniu (KD), wolumen zapytań, dopasowanie fraz czy propozycję pytań, z czego chętnie korzystają zarówno SEOwcy, jak i copywriterzy. Błyskawicznie możemy też sprawdzić witryny, które są na topowych pozycjach, a jeśli podstawowe informacje nam nie wystarczą, to przejść do ich szczegółowej analizy. Dzięki Content Explorer można zaś sprawdzić popularność danych tematów – ruch i linkowanie z innych domen.

Ahrefs pozwala także na wykonanie podstawowego audytu strony oraz przejrzyste porównanie domen po najważniejszych parametrach. Swoją pozycję można zaś śledzić używając zakładki Rank Tracker.
Ahrefs w prezentacji pozycji wykorzystuje autorski parametr Domain Rating, podobnie jak narzędzie Moz wykorzystuje parametr Domain Authority, a Majestic – Trust Flow, a Google – Page Rank. Pokazuje on jednak nie pozycję witryny, ale „siłę” jej profilu linkowego.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

SEO i SEM są elementami marketingu internetowego. To pojęcia, które określają zestaw działań mających prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie, poprawy rozpoznawalności marki oraz wzrostu konwersji, czyli realizacji określonych celów biznesowych. Umiejętne korzystanie z SEM, który obejmuje zarówno reklamy płatne (PPC), jak i działania SEO, pozwala świadomie zaplanować strategię marketingową, dobierając odpowiednie narzędzia, aby osiągnąć […]
Sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem musi obejmować wiele aspektów. W obecnych czasach bardzo ważne jest dbanie o wizerunek firmy, a dotyczy to nie tylko tego, jak dana organizacja jest odbierana przez klientów, ale również jak postrzegają ją partnerzy biznesowi, inwestorzy i sami pracownicy. Przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo kwestii employer branding. Employer branding wewnętrzny i zewnętrzny […]
Niektórym blog może się kojarzyć z internetowymi pamiętnikami, jakie prowadziło wiele osób lata temu, gdy blogowanie przeżywało swój wielki boom. Później pojawiły się social media, które zawładnęły internetem i wiele osób uznało, że blog to przeżytek. Nic bardziej mylnego! Dziś ta forma upubliczniania rozmaitych treści i materiałów wciąż ma ogromną wartość – zarówno dla firm, […]