Co to jest Lokalni przewodnicy - definicja

Lokalni przewodnicy to program Google, skupiony na prezentowaniu wysokiej jakości opinii na Google Maps.

Przyzwyczailiśmy się do korzystania z Map Google i robimy to nagminnie, wręcz instynktownie. Kierując przy tym spojrzenia do ocen i opinii, zamieszczanych przez użytkowników. Teoretycznie są one cenne, w praktyce – różnie bywa. Dla zachowania jak najwyższej przydatności opinii wprowadzono program, czy też społeczność, Lokalnych Przewodników.

Kim są Lokalni Przewodnicy?

Do dołączenia do społeczności Google Local Guides należy mieć ukończone 18 lat, aktywne konto Google oraz złożyć deklarację o chęci dołączenia do programu.
Ich opinie mają w założeniu różnić się od tych, które wystawiane są przez „normalnych” użytkowników Google. Chodzi tu między innymi o prezentowanie treści jak najbardziej wartościowej, rozbudowanej, wzbogaconej zdjęciami, uwzględniającej odpowiedzi na pytania, zadawane przez system ankietowy Google i pozwalający możliwie dokładnie ocenić dane miejsce. O ile „normalny” użytkownik może wystawić opinię typu „Ok, fajne”, to od LP wymagane jest już dłuższa wypowiedź, dokładniej przekazująca odczucia i wrażenia, a nie zamykająca je jedynie w jednym słowie czy zdaniu.
Siłą rzeczy opinie wystawiane przez Lokalnych Przewodników uważane są za bardziej wiarygodne i mocniej wpływają na decyzje odwiedzeniu danego miejsca, skorzystaniu z usługi firmy itd.
„Wynagrodzeniem” przewodników jest często głównie satysfakcja i zdobywanie punktów w hierarchii, chociaż Google oferuje także bardziej przyziemne benefity.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Kosztorys to istotny dokument wykorzystywany przy planowaniu i realizacji różnego rodzaju projektów – m.in. budowlanych, remontowych czy inwestycyjnych. Jego głównym celem jest oszacowanie przewidywanych kosztów oraz ułatwienie kontroli wydatków na poszczególnych etapach prac. Prawidłowo przygotowany kosztorys pomaga podejmować trafne decyzje finansowe, a także sprawnie zarządzać zasobami i harmonogramem. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest […]
Każda inwestycja wiąże się z pytaniem: czy to się opłaca? Aby znaleźć na nie odpowiedź, firmy, inwestorzy i menedżerowie korzystają z różnych narzędzi analitycznych. Jednym z najczęściej stosowanych jest wskaźnik ROI (Return of Investment). Pozwala on ocenić, czy zainwestowany kapitał przyniósł oczekiwany zysk i czy dana inwestycja była rzeczywiście efektywna. W tym artykule wyjaśnimy, czym […]
Jest podstawowym wskaźnikiem finansowym, który pozwala firmom na ocenę rentowności ich działalności. Choć pojęcie marży jest powszechnie znane – konsumenci spotykają się z nią, zauważając różnice w cenach produktów – dla przedsiębiorców jej analiza ma zupełnie inne, bardziej strategiczne znaczenie. Wyjaśnijmy więc podstawowe kwestie w tym wątku: czym dokładnie jest, jak obliczyć marżę, jakie są […]