Co to jest Mapa Google - definicja

Mapy Google (ang. Google Maps) to serwis internetowy, który pozwala m. in. na wyszukiwanie obiektów, oglądanie map i zdjęć powierzchni Ziemi, śledzenie natężenia ruchu, wyszukiwanie tras podróży, a także na tworzenie tak zwanych "wizytówek" firm i instytucji.

Mapa Google to serwis lub aplikacja internetowa, pozwalająca między innymi na wyznaczanie tras między zadanymi punktami i wyszukiwanie obiektów, adresów, lokalizacji. Mapa Google pozwala także na oglądanie map i zdjęć obiektów i lokalizacji, w tym w ramach usługi Street View panoramicznych widoków z poziomu ulicy.

Google Maps jest wykorzystywane również do śledzenie ruchu ulicznego, celem optymalnego dopasowania trasy z wykorzystaniem różnych środków lokomocji. Wyznaczanie trasy Goole Maps można więc wykonać dla podróży pieszo, transportem publicznym, samolotem, rowerem, najczęściej zaś samochodem.

Do Mapy Google można dodać także wizytówkę firmy, czyli połączyć ją z określoną lokalizacją na mapie. Profil firmy, zamieszczony w ramach Google Moja Firma, może zawierać nie tylko adres, nazwę i rodzaj działalności, ale także dane kontaktowe czy godziny otwarcia. Istotnym dla użytkowników Map Google (a także z punktu widzenia SEO) jest możliwość zamieszczania opinii i ocen lokalizacji, w tym firm.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Jest podstawowym wskaźnikiem finansowym, który pozwala firmom na ocenę rentowności ich działalności. Choć pojęcie marży jest powszechnie znane – konsumenci spotykają się z nią, zauważając różnice w cenach produktów – dla przedsiębiorców jej analiza ma zupełnie inne, bardziej strategiczne znaczenie. Wyjaśnijmy więc podstawowe kwestie w tym wątku: czym dokładnie jest, jak obliczyć marżę, jakie są […]
Mogą uprzykrzyć życie, stanowić sporą część firmowego budżetu i decydować o tym, czy przedsiębiorstwo przetrwa w czasie kryzysu – koszty stałe to nieodłączny element prowadzenia działalności. Zarządzanie nimi to nie tylko kwestia monitorowania i kontrolowania finansów, ale też szansa na poprawę ich płynności, zwiększenie rentowności i budowanie odporności biznesu na nieprzewidziane zmiany rynkowe. Sprawdźmy więc, […]
Każdy przedsiębiorca, który chce skutecznie zarządzać swoim biznesem, powinien rozumieć rolę kosztów zmiennych w kontrolowaniu wydatków i planowaniu strategii operacyjnej. Skrupulatnie prowadzona analiza wydawanych środków pozwala na optymalizację finansów firmy i podejmowanie świadomych decyzji dotyczących jej rozwoju.  Koszt zmienny – definicja Koszty zmienne to wydatki, których wysokość zależna jest od stopnia aktywności operacyjnej […]