Co to jest Content - definicja

Content to zawartość strony internetowej.

Content, czyli inaczej zawartość strony internetowej, może mieć wiele form. W podstawowej – i najważniejszej z punktu widzenia użytkownika i SEO – to nic innego jak treść, czyli artykuły. Jednak pojęcie contentu sięga jeszcze dalej – i głębiej. Obejmuje więc zarówno treść na podstronach, opisy oferty/kategorii, opisy produktów, wpisy blogowe, ale także pliki graficzne, multimedialne czy meta tagi. Jednym słowem całą zawartość strony internetowej, widzianą z poziomu użytkownika i/lub robotów wyszukiwarek. Obecnie w pojęcie contentu włącza się także komunikację za pośrednictwem innych kanałów, w tym mediów społecznościowych. Jak więc widać, pojęcie to ewoluuje i nie dotyczy wyłącznie samej „treści pisanej” na stronie, choć i tak w uproszczeniu bywa rozumiane.

Dobry content – czyli jaki?

W 1996 roku Bill Gates opublikował wpis, którego tytuł do dziś jest uważany za jedną z podstaw marketingu internetowego – „Content is King”. Pod pojęciem dobrego contentu rozumie się więc publikację treści, które będą odbierane za wartościowe i ciekawe przez odwiedzających stronę użytkowników i boty. To właśnie dobry – wartościowy – content jest stawiany w czołówce czynników, które ułatwiają pozycjonowanie strony, czyli wpływają na możliwość osiągnięcia wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Cechy dobrego contentu

Do najważniejszych cech, jakie musi mieć dobry content na pewno można zaliczyć:

  • merytorykę. Content powinien być wartościowy, nieść ze sobą jakiś przekaz, poruszać temat w sposób mogący zaciekawić czytelnika.
  • Przystępność. Budowanie contentu powinno uwzględniać możliwości potencjalnego, statystycznego odwiedzającego stronę użytkownika. W przypadku niektórych witryn będzie to więc np. treść pisana językiem potocznym i powszechnie zrozumiałym, zaś dla innych konieczne będzie podejście branżowe czy eksperckie.
  • Unikalność. Treści unikatowe uważa się za najbardziej wartościowe, jeśli są prezentowane wyłącznie na naszej witrynie. Tzw. duplicate content, czyli zawartość powielona, uważana jest za szkodliwą z punktu widzenia SEO, chociaż nie zawsze jest w praktyce możliwa do wyeliminowania. Przykładem tego są opisy produktów, które wiele sklepów powiela ze stron producenta z przyczyn ekonomicznych.
  • Cykliczność. Zawartość strony internetowej powinna być aktualizowana. Nie chodzi wyłącznie o dostosowywanie treści artykułów do zmieniających się uwarunkować (ceny, przepisy prawne, nowe technologie, zmiany w ofercie), ale i o cykliczną publikację nowych treści.
  • Optymalizacja SEO. Skoro content jest jednym ze składowych procesu pozycjonowania, to i jego prezentacja musi uwzględniać wytyczne i wskazów Google. Sztandarowym przykładem jest używanie nagłówków, fraz kluczowych, tworzenie sieci powiązań między treścią z użyciem backlinków, budowanie klastrów tematycznych itd.

 

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Jesteśmy dumni ze zrobienia kolejnego kroku na ścieżce rozwoju Agencji. Jest to uzyskanie statusu Pracodawcy DIMAQ, potwierdzającego kompetencje naszego zespołu, za którymi idzie wysoka jakość usług, jakie świadczymy Klientom i Partnerom. Co to jest DIMAQ? DIMAQ, czyli Digital Marketing Qualification, jest międzynarodowym standardem kwalifikacji marketingu cyfrowego. Certyfikacja obejmuje 12 dziedzin marketingu cyfrowego i jest potwierdzeniem […]
Jeszcze do niedawna Klienci i Partnerzy znali nas jako Webrange. Obecnie jesteśmy RANGE – nazwa, chociaż podobna, to jednak dużo więcej znaczy i lepiej nas opisuje. Zapraszamy na krótką podróż po rebrandingu, gdzie opowiemy Wam co, jak i dlaczego zrobiliśmy. 3… Rok 2008 przyniósł ze sobą kilka kamieni milowych. Barack Obama został prezydentem USA, przez świat […]
Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]