Co to jest Content - definicja

Content to zawartość strony internetowej.

Content, czyli inaczej zawartość strony internetowej, może mieć wiele form. W podstawowej – i najważniejszej z punktu widzenia użytkownika i SEO – to nic innego jak treść, czyli artykuły. Jednak pojęcie contentu sięga jeszcze dalej – i głębiej. Obejmuje więc zarówno treść na podstronach, opisy oferty/kategorii, opisy produktów, wpisy blogowe, ale także pliki graficzne, multimedialne czy meta tagi. Jednym słowem całą zawartość strony internetowej, widzianą z poziomu użytkownika i/lub robotów wyszukiwarek. Obecnie w pojęcie contentu włącza się także komunikację za pośrednictwem innych kanałów, w tym mediów społecznościowych. Jak więc widać, pojęcie to ewoluuje i nie dotyczy wyłącznie samej „treści pisanej” na stronie, choć i tak w uproszczeniu bywa rozumiane.

Dobry content – czyli jaki?

W 1996 roku Bill Gates opublikował wpis, którego tytuł do dziś jest uważany za jedną z podstaw marketingu internetowego – „Content is King”. Pod pojęciem dobrego contentu rozumie się więc publikację treści, które będą odbierane za wartościowe i ciekawe przez odwiedzających stronę użytkowników i boty. To właśnie dobry – wartościowy – content jest stawiany w czołówce czynników, które ułatwiają pozycjonowanie strony, czyli wpływają na możliwość osiągnięcia wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Cechy dobrego contentu

Do najważniejszych cech, jakie musi mieć dobry content na pewno można zaliczyć:

  • merytorykę. Content powinien być wartościowy, nieść ze sobą jakiś przekaz, poruszać temat w sposób mogący zaciekawić czytelnika.
  • Przystępność. Budowanie contentu powinno uwzględniać możliwości potencjalnego, statystycznego odwiedzającego stronę użytkownika. W przypadku niektórych witryn będzie to więc np. treść pisana językiem potocznym i powszechnie zrozumiałym, zaś dla innych konieczne będzie podejście branżowe czy eksperckie.
  • Unikalność. Treści unikatowe uważa się za najbardziej wartościowe, jeśli są prezentowane wyłącznie na naszej witrynie. Tzw. duplicate content, czyli zawartość powielona, uważana jest za szkodliwą z punktu widzenia SEO, chociaż nie zawsze jest w praktyce możliwa do wyeliminowania. Przykładem tego są opisy produktów, które wiele sklepów powiela ze stron producenta z przyczyn ekonomicznych.
  • Cykliczność. Zawartość strony internetowej powinna być aktualizowana. Nie chodzi wyłącznie o dostosowywanie treści artykułów do zmieniających się uwarunkować (ceny, przepisy prawne, nowe technologie, zmiany w ofercie), ale i o cykliczną publikację nowych treści.
  • Optymalizacja SEO. Skoro content jest jednym ze składowych procesu pozycjonowania, to i jego prezentacja musi uwzględniać wytyczne i wskazów Google. Sztandarowym przykładem jest używanie nagłówków, fraz kluczowych, tworzenie sieci powiązań między treścią z użyciem backlinków, budowanie klastrów tematycznych itd.

 

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Prowadzenie firmy wiąże się z dużą odpowiedzialnością oraz wieloma obowiązkami. Bez względu na branżę czy skalę działalności, przedsiębiorcy muszą dbać nie tylko o wyniki finansowe, ale także o wpływ swoich decyzji na otoczenie. W tym kontekście niezwykle istotne stają się zasady zrównoważonego rozwoju. Łączą one cele ekonomiczne z odpowiedzialnością ekologiczną i społeczną. W artykule przyjrzymy […]
W dzisiejszych czasach trudno przejść obojętnie obok tematu ekologii. Z każdym rokiem widzimy, jak Ziemia zamiast być kolebką życia ulega coraz większym zniszczeniom i degradacji. Czy kiedykolwiek mieliśmy okazję spojrzeć na to z tej perspektywy? Nietrudno jednak zauważyć, że świadomość problemów środowiskowych rośnie, a życie w duchu eko przestaje być jedynie marginalnym podejściem. Kim zatem […]
Prowadzenie biznesu niesie ze sobą ogromne możliwości, ale również wiele wyzwań. Warto zatroszczyć się o to, aby budować pozytywny wizerunek firmy poprzez podejmowanie odpowiedzialnych praktyk wzmacniających zaufanie odbiorców. Coraz więcej konsumentów, inwestorów i partnerów biznesowych oczekuje, że przedsiębiorstwa będą brać pod uwagę nie tylko swoje zyski, ale także wpływ na społeczeństwo i środowisko. W tym […]