Co to jest Above The Fold - definicja

Above The Fold to strategiczne miejsce strony internetowej.

Above The Fold – jest to ta część strony internetowej, którą widzimy bezpośrednio po jej załadowaniu się. Poniżej niej znajduje się Below The Fold, czyli ta część, do której dostęp mamy po przewinięciu (scrollowaniu) strony.

Termin Above The Fold wywodzi się z prasy tradycyjnej, drukowanej. Wtedy to gazety miały duże formaty więc były sprzedawane złożone (ang. folded). Na stoiskach widoczna więc była tylko część górna, musiała więc zawierać najistotniejsze, najbardziej przyciągające informacje, by zachęcić potencjalnych czytelników do zakupu.
Obecnie ATF pełni analogiczną funkcję. Górna część strony, widoczna od razu i nie wymagająca przewijania, jest strategicznym miejscem z punktu widzenia przyciągnięcia uwagi odwiedzającego stronę.

Pole Above The Fold może zawierać różne informacje, w zależności od charakteru witryny. Zawsze jednak powinny to być te najbardziej kluczowe i wartościowe z punktu widzenia użytkownika.
W tym polu znaleźć mogą się więc:

  • logo i nazwa firmy,
  • główna część graficzna strony,
  • wezwanie CTA – Call To Action,
  • menu,
  • nagłówek H1,
  • breadcrumbs, czyli okruszki,
  • tytuł i początek (lead) artykułu.

Dlaczego Above The Fold jest ważne?

Właśnie to pole decyduje częstokroć o pierwszym wrażeniu, jakie odniesie użytkownik. Może pozwolić na przyciągniecie jego uwagi i zatrzymanie go na stronie, co przekłada się min. na współczynnik odrzuceń (bounce rate).

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Jeszcze do niedawna Klienci i Partnerzy znali nas jako Webrange. Obecnie jesteśmy RANGE – nazwa, chociaż podobna, to jednak dużo więcej znaczy i lepiej nas opisuje. Zapraszamy na krótką podróż po rebrandingu, gdzie opowiemy Wam co, jak i dlaczego zrobiliśmy. 3… Rok 2008 przyniósł ze sobą kilka kamieni milowych. Barack Obama został prezydentem USA, przez świat […]
Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]
Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Linki wewnętrzne i […]