Co to jest Bing - definicja

Bing jest wyszukiwarką internetową oferowaną przez Microsoft.

Bing jest to wyszukiwarka internetowa opracowana przez firmę Microsoft.
Pierwotna forma Bing, powstała w 2005 roku, znana była pod nazwą MSN Search. Następnie, na kolejnym etapie rozwoju, była znana jako Windows Live, by od 2009 roku przybrać docelowe miano – Bing.
W świecie zdominowanym przez Google nie należy do wyszukiwarek bardzo popularnych, ale utrzymuje swoje miejsce w czołówce. Wg różnych szacunków z Bing w Polsce korzysta około 3-5% użytkowników internetu, zaś w skali świata jest to około 10-13%, z czego największą popularnością cieszy się w krajach anglojęzycznych.
Bing oferuje wiele usług znanych z najpopularniejszej w Polsce wyszukiwarki, czyli Google. I tak znajdziemy tu Bing: Maps, Images, News, Shopping, Translator oraz oczywiście Bing Ads.

Pozycjonowanie i SEO w Bing

W Polsce około 95% użytkowników używa Google, więc działania dotyczące pozycjonowania i SEO pod inne wyszukiwarki robi się sporadycznie. Przynajmniej o ile witryna nie jest skierowana również na rynek anglojęzyczny, zwłaszcza do USA, ewentualnie UK.
Zakładając jednak, że w Polsce z internetu korzysta 30 milionów osób, to na Bing przypada ich około miliona. Nie jest to więc rynek bez znaczenia i niewykluczone, że pozycjonowanie w Bing, jak i optymalizacja strony pod tę wyszukiwarkę, będą coraz powszechniejsze. Przynajmniej w tej części, w której nie będą one wpływać negatywnie na pozycję witryny w Google…

Na co zwracać uwagę, myśląc o pozycjonowaniu w Bing? Według informacji zamieszczanych na amerykańskich portalach poświęconych tej tematyce, plusem jest przejrzystość czynników rankingowych – czego na pewno nie można powiedzieć o Google. Uwagę zwraca też prostota używanych słów kluczowym. Algorytmy Bing są w tym względzie dużo słabsze i bardziej minimalistyczne, niż w przypadku Google. Dopasowanie semantyczne i kontekst mają mniejsze znaczenie, ważniejsza jest dosłowność słów kluczowych. Prawdopodobnie na pozycję w Bing wpływ będzie miało także używanie dosłownych fraz kluczowych w anchorach backlinków. To z kolei może mieć jednak przełożenie na pozycje w Google, które ceni większe zróżnicowanie „kotwic”.
Pozycjonerzy zwracają także uwagę na większe niż w przypadku Google znaczenie meta tagów – pomijając meta keywords, które dla Google i Bing są w zasadzie nieistotne. Pozycja w Bing wydaje się także być w większym stopniu zależna od widoczności w social media, niż w przypadku Google, a z kolei mniej ważny wydaje się być profil linków. Chociaż z drugiej strony zaleca się, by do każdej z podstron prowadził przynajmniej jeden link zewnętrzny, co rzecz jasna będzie korzystne również dla wyników wyszukiwania w Google.

PPC – Bing Ads i Microsoft Advertising

Jak wiadomo pozycjonowanie jest działaniem długookresowym, a podejmowanie działań, które mogą podnieść pozycję w Bing kosztem Google może być określone mianem biznesowego samobójstwa (na rynku polskim). Inaczej rzecz ma się z systemem reklam PPC, Pay Per Click. Microsoft Advertising to reklama płatna w wyszukiwarkach Bing, DuckDuckGo, Yahoo!, dzięki której można dotrzeć do około miliona użytkowników w Polsce. Jest to więc rozwiązanie warte rozważenia, tym bardziej, że oferuje mniejsze CPC i niższą konkurencję niż Google Ads.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Każda inwestycja wiąże się z pytaniem: czy to się opłaca? Aby znaleźć na nie odpowiedź, firmy, inwestorzy i menedżerowie korzystają z różnych narzędzi analitycznych. Jednym z najczęściej stosowanych jest wskaźnik ROI (Return of Investment). Pozwala on ocenić, czy zainwestowany kapitał przyniósł oczekiwany zysk i czy dana inwestycja była rzeczywiście efektywna. W tym artykule wyjaśnimy, czym […]
Jest podstawowym wskaźnikiem finansowym, który pozwala firmom na ocenę rentowności ich działalności. Choć pojęcie marży jest powszechnie znane – konsumenci spotykają się z nią, zauważając różnice w cenach produktów – dla przedsiębiorców jej analiza ma zupełnie inne, bardziej strategiczne znaczenie. Wyjaśnijmy więc podstawowe kwestie w tym wątku: czym dokładnie jest, jak obliczyć marżę, jakie są […]
Mogą uprzykrzyć życie, stanowić sporą część firmowego budżetu i decydować o tym, czy przedsiębiorstwo przetrwa w czasie kryzysu – koszty stałe to nieodłączny element prowadzenia działalności. Zarządzanie nimi to nie tylko kwestia monitorowania i kontrolowania finansów, ale też szansa na poprawę ich płynności, zwiększenie rentowności i budowanie odporności biznesu na nieprzewidziane zmiany rynkowe. Sprawdźmy więc, […]