Co to jest Mapa Google - definicja

Mapy Google (ang. Google Maps) to serwis internetowy, który pozwala m. in. na wyszukiwanie obiektów, oglądanie map i zdjęć powierzchni Ziemi, śledzenie natężenia ruchu, wyszukiwanie tras podróży, a także na tworzenie tak zwanych "wizytówek" firm i instytucji.

Mapa Google to serwis lub aplikacja internetowa, pozwalająca między innymi na wyznaczanie tras między zadanymi punktami i wyszukiwanie obiektów, adresów, lokalizacji. Mapa Google pozwala także na oglądanie map i zdjęć obiektów i lokalizacji, w tym w ramach usługi Street View panoramicznych widoków z poziomu ulicy.

Google Maps jest wykorzystywane również do śledzenie ruchu ulicznego, celem optymalnego dopasowania trasy z wykorzystaniem różnych środków lokomocji. Wyznaczanie trasy Goole Maps można więc wykonać dla podróży pieszo, transportem publicznym, samolotem, rowerem, najczęściej zaś samochodem.

Do Mapy Google można dodać także wizytówkę firmy, czyli połączyć ją z określoną lokalizacją na mapie. Profil firmy, zamieszczony w ramach Google Moja Firma, może zawierać nie tylko adres, nazwę i rodzaj działalności, ale także dane kontaktowe czy godziny otwarcia. Istotnym dla użytkowników Map Google (a także z punktu widzenia SEO) jest możliwość zamieszczania opinii i ocen lokalizacji, w tym firm.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Nowoczesne zarządzanie relacjami z klientami wymaga narzędzi, które pozwalają na szybką reakcję na ich potrzeby, by móc skutecznie organizować procesy sprzedażowe i marketingowe. Jeśli chcesz wiedzieć, w jaki sposób usprawnić sprzedaż , zautomatyzować ją, poprawić komunikację i jakość obsługi, by dążyć do skalowalnego rozwoju firmy, musisz poznać bliżej systemy CRM. Sprawdźmy więc, co to jest […]
SEO i SEM są elementami marketingu internetowego. To pojęcia, które określają zestaw działań mających prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie, poprawy rozpoznawalności marki oraz wzrostu konwersji, czyli realizacji określonych celów biznesowych. Umiejętne korzystanie z SEM, który obejmuje zarówno reklamy płatne (PPC), jak i działania SEO, pozwala świadomie zaplanować strategię marketingową, dobierając odpowiednie narzędzia, aby osiągnąć […]
Sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem musi obejmować wiele aspektów. W obecnych czasach bardzo ważne jest dbanie o wizerunek firmy, a dotyczy to nie tylko tego, jak dana organizacja jest odbierana przez klientów, ale również jak postrzegają ją partnerzy biznesowi, inwestorzy i sami pracownicy. Przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo kwestii employer branding. Employer branding wewnętrzny i zewnętrzny […]