Co to jest Kod śledzenia - definicja

Link zawierający specjalny kod, który przypisuje się odwiedzającym stronę w celu ich dalszego śledzenia

Kod Śledzenia (Tracking URL) – Link zawierający w sobie specjalny kod, dołączony na końcu adresu URL. Używany do mierzenia skuteczności kampanii marketingowych. Kod śledzenia służy również do wskazania konkretnych źródeł ruchu w Twojej witrynie. Kody UTM zawierają źródło ruchu, medium i nazwę kampanii. Mogą również zawierać słowa kluczowe i identyfikatory treści.

Link monitorujący może wyglądać w ten sposób:

https://www.domena.pl/oferta?utm_campaign=kampania1&utm_content=image&utm_source=email

Parametry UTM

https://www.domena.pl/oferta?utm_campaign=kampania1&utm_content=image&utm_source=email
Jest to kod śledzenia dołączony do adresu URL strony, który określa kampanię, hasło, medium, treść i źródło. Ta część adresu URL pomaga śledzić działania użytkowników na stronie. W systemach takich jak Google Analytics marketingowcy mogą analizować skuteczność kampanii za pomocą adresów URL śledzenia, ponieważ systemy te przypisują ruch w witrynie na podstawie parametrów UTM.
Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(5,00 / 5)
Ocenianie…
Maciej Kudziela

Specjalista PPC

Specjalista performance marketingu z pragmatycznym podejściem. Pasjonat angielskiej piłki i obcowania z naturą.

Jeszcze do niedawna Klienci i Partnerzy znali nas jako Webrange. Obecnie jesteśmy RANGE – nazwa, chociaż podobna, to jednak dużo więcej znaczy i lepiej nas opisuje. Zapraszamy na krótką podróż po rebrandingu, gdzie opowiemy Wam co, jak i dlaczego zrobiliśmy. 3… Rok 2008 przyniósł ze sobą kilka kamieni milowych. Barack Obama został prezydentem USA, przez świat […]
Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]
Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Linki wewnętrzne i […]