Co to jest Hosting SEO - definicja

Hosting SEO, czyli rozwiązanie do utrzymania stron zapleczowych.

Sam hosting, czyli serwer na którym „stoi” witryna, ma dość marginalne znaczenie dla SEO – oczywiście zakładając, że korzystamy ze znanych i sprawdzonych dostawców usług. Pozycji raczej nie zachwieje tzw. złe sąsiedztwo (postawienie strony na serwerze, którego zasoby wykorzystuje ktoś inny np. do stron spamerskich czy adult), szybkość ładowania stron i niezawodność jest u (dobrych) dostawców podobna.

Mówiąc o hostingu SEO mamy na myśli rozwiązania powstałe z myślą o firmach/osobach zajmujących się pozycjonowaniem i korzystającym z sieci witryn zapleczowych. Hostingi SEO pozwalają na przedzielenie im różnych adresów i klas IP, dzięki czemu strony te nie są przez roboty wyszukiwarek tak łatwo identyfikowane, jako należące do jednego właściciela. Pozwala to na budowanie bardziej wiarygodnego, a przez to skutecznego, profilu linków z użyciem stron zapleczowych, bez konieczności wykupywania odrębnego hostingu pod każdą z nich.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

SEO i SEM są elementami marketingu internetowego. To pojęcia, które określają zestaw działań mających prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie, poprawy rozpoznawalności marki oraz wzrostu konwersji, czyli realizacji określonych celów biznesowych. Umiejętne korzystanie z SEM, który obejmuje zarówno reklamy płatne (PPC), jak i działania SEO, pozwala świadomie zaplanować strategię marketingową, dobierając odpowiednie narzędzia, aby osiągnąć […]
Sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem musi obejmować wiele aspektów. W obecnych czasach bardzo ważne jest dbanie o wizerunek firmy, a dotyczy to nie tylko tego, jak dana organizacja jest odbierana przez klientów, ale również jak postrzegają ją partnerzy biznesowi, inwestorzy i sami pracownicy. Przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo kwestii employer branding. Employer branding wewnętrzny i zewnętrzny […]
Niektórym blog może się kojarzyć z internetowymi pamiętnikami, jakie prowadziło wiele osób lata temu, gdy blogowanie przeżywało swój wielki boom. Później pojawiły się social media, które zawładnęły internetem i wiele osób uznało, że blog to przeżytek. Nic bardziej mylnego! Dziś ta forma upubliczniania rozmaitych treści i materiałów wciąż ma ogromną wartość – zarówno dla firm, […]