Co to jest Google Ads - definicja

Google Ads (Adwords) – program reklamowy Google przeznaczony dla reklamodawców.

Google Ads umożliwia na zamieszczanie płatnych reklam kontekstowych przy wynikach wyszukiwania w przeglądarce Google. W programie tym reklamujący płaci za każde kliknięcie reklamy, nie zaś za jej wyświetlaną emisję. Pozycja wyświetlanej reklamy uzależniona jest od kosztu kliknięcia (CPC), jakości reklam i samej strony docelowej. Koszt takiej reklamy jest uzależniony od jej umiejscowienia w wyszukiwarce i względem innych reklam oraz od konkurencyjności frazy kluczowej przy której wynikach wyszukiwania publikowana jest reklama. Reklamy typu Google Ads są jedną z podstawowych form promocji serwisu w Internecie.

Obecnie Google Ads udostępnia reklamodawcom 6 rodzajów kampanii, różniących się efektem docelowym. Wybierać możemy spośród kampanii mających zwiększyć sprzedaż, która świetnie sprawdzi się przy promocji e-commerce. Wszystkie firmy, które potrzebują zapytań ofertowych mogą skorzystać z kampanii Potencjalni klienci. Dzięki temu Google zacznie filtrować użytkowników przy wyświetlaniu reklam, dla których prawdopodobieństwo kontaktu jest wyższe. Do wyboru mamy także kampanie nastawioną na ruch w witrynie, możliwość promocji oferty Twojej marki, dzięki kampanii rozważenia zakupu produktu. Kolejne są kampanie nastawione na zwiększenie świadomości i zasięgu marki u odpowiednich odbiorców oraz promowanie aplikacji w usługach Google.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Maciej Kudziela

Specjalista PPC

Specjalista performance marketingu z pragmatycznym podejściem. Pasjonat angielskiej piłki i obcowania z naturą.

Jeszcze do niedawna Klienci i Partnerzy znali nas jako Webrange. Obecnie jesteśmy RANGE – nazwa, chociaż podobna, to jednak dużo więcej znaczy i lepiej nas opisuje. Zapraszamy na krótką podróż po rebrandingu, gdzie opowiemy Wam co, jak i dlaczego zrobiliśmy. 3… Rok 2008 przyniósł ze sobą kilka kamieni milowych. Barack Obama został prezydentem USA, przez świat […]
Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]
Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Linki wewnętrzne i […]