Co to jest Google Ads - definicja

Google Ads (Adwords) – program reklamowy Google przeznaczony dla reklamodawców.

Google Ads umożliwia na zamieszczanie płatnych reklam kontekstowych przy wynikach wyszukiwania w przeglądarce Google. W programie tym reklamujący płaci za każde kliknięcie reklamy, nie zaś za jej wyświetlaną emisję. Pozycja wyświetlanej reklamy uzależniona jest od kosztu kliknięcia (CPC), jakości reklam i samej strony docelowej. Koszt takiej reklamy jest uzależniony od jej umiejscowienia w wyszukiwarce i względem innych reklam oraz od konkurencyjności frazy kluczowej przy której wynikach wyszukiwania publikowana jest reklama. Reklamy typu Google Ads są jedną z podstawowych form promocji serwisu w Internecie.

Obecnie Google Ads udostępnia reklamodawcom 6 rodzajów kampanii, różniących się efektem docelowym. Wybierać możemy spośród kampanii mających zwiększyć sprzedaż, która świetnie sprawdzi się przy promocji e-commerce. Wszystkie firmy, które potrzebują zapytań ofertowych mogą skorzystać z kampanii Potencjalni klienci. Dzięki temu Google zacznie filtrować użytkowników przy wyświetlaniu reklam, dla których prawdopodobieństwo kontaktu jest wyższe. Do wyboru mamy także kampanie nastawioną na ruch w witrynie, możliwość promocji oferty Twojej marki, dzięki kampanii rozważenia zakupu produktu. Kolejne są kampanie nastawione na zwiększenie świadomości i zasięgu marki u odpowiednich odbiorców oraz promowanie aplikacji w usługach Google.

Tomasz Siarkiewicz
Każda inwestycja wiąże się z pytaniem: czy to się opłaca? Aby znaleźć na nie odpowiedź, firmy, inwestorzy i menedżerowie korzystają z różnych narzędzi analitycznych. Jednym z najczęściej stosowanych jest wskaźnik ROI (Return of Investment). Pozwala on ocenić, czy zainwestowany kapitał przyniósł oczekiwany zysk i czy dana inwestycja była rzeczywiście efektywna. W tym artykule wyjaśnimy, czym […]
Jest podstawowym wskaźnikiem finansowym, który pozwala firmom na ocenę rentowności ich działalności. Choć pojęcie marży jest powszechnie znane – konsumenci spotykają się z nią, zauważając różnice w cenach produktów – dla przedsiębiorców jej analiza ma zupełnie inne, bardziej strategiczne znaczenie. Wyjaśnijmy więc podstawowe kwestie w tym wątku: czym dokładnie jest, jak obliczyć marżę, jakie są […]
Mogą uprzykrzyć życie, stanowić sporą część firmowego budżetu i decydować o tym, czy przedsiębiorstwo przetrwa w czasie kryzysu – koszty stałe to nieodłączny element prowadzenia działalności. Zarządzanie nimi to nie tylko kwestia monitorowania i kontrolowania finansów, ale też szansa na poprawę ich płynności, zwiększenie rentowności i budowanie odporności biznesu na nieprzewidziane zmiany rynkowe. Sprawdźmy więc, […]