Co to jest Footer - definicja

Footer to inaczej stopka strony internetowej.

Footer to sekcja strony internetowej znajdująca się na samym jej dole. Stąd też zwyczajowo zwana jest też stopką.
Footer używany jest zazwyczaj do zamieszczenia danych kontaktowych firmy, odnośników do polityki prywatności, regulaminu, profili w mediach społecznościowych, blogu, mapy witryny. Footer może być także elementem nawigacji po stronie.
Nie ma jednej zasady budowania zawartości stopki, różni się ona w zależności od układu i charakteru strony. Dla odwiedzających witrynę może mieć charakter zarówno marginalny, jak i wartościowy, wykorzystywany do nawigacji.
Dla pozycjonowania footer wykorzystywany jest często jako element linkowania wewnętrznego, na które brak naturalnego miejsca w innych częściach witryny, a z którego nie chcemy rezygnować. Z uwagi na charakter stopki nie zaleca się jednak nadmiernego wykorzystywania jej do pozycjonowania, jak np. zbyt dużego nasycenia słowami kluczowymi.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Kosztorys to istotny dokument wykorzystywany przy planowaniu i realizacji różnego rodzaju projektów – m.in. budowlanych, remontowych czy inwestycyjnych. Jego głównym celem jest oszacowanie przewidywanych kosztów oraz ułatwienie kontroli wydatków na poszczególnych etapach prac. Prawidłowo przygotowany kosztorys pomaga podejmować trafne decyzje finansowe, a także sprawnie zarządzać zasobami i harmonogramem. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest […]
Każda inwestycja wiąże się z pytaniem: czy to się opłaca? Aby znaleźć na nie odpowiedź, firmy, inwestorzy i menedżerowie korzystają z różnych narzędzi analitycznych. Jednym z najczęściej stosowanych jest wskaźnik ROI (Return of Investment). Pozwala on ocenić, czy zainwestowany kapitał przyniósł oczekiwany zysk i czy dana inwestycja była rzeczywiście efektywna. W tym artykule wyjaśnimy, czym […]
Jest podstawowym wskaźnikiem finansowym, który pozwala firmom na ocenę rentowności ich działalności. Choć pojęcie marży jest powszechnie znane – konsumenci spotykają się z nią, zauważając różnice w cenach produktów – dla przedsiębiorców jej analiza ma zupełnie inne, bardziej strategiczne znaczenie. Wyjaśnijmy więc podstawowe kwestie w tym wątku: czym dokładnie jest, jak obliczyć marżę, jakie są […]