Co to jest Favicon - definicja

Favicon, czyli ikona strony internetowej.

Favicon to mały, prosty, ale użyteczny element graficzny witryny. Ikona strony internetowej wyświetla się przed jej adresem w pasku wyszukiwarki, na karcie przeglądarki, w sekcji Zakładki przeglądarki, w historii czy na skrótach do ulubionych witryn.

Jaki jest cel używania favicon? W zasadzie chodzi tylko o wyróżnienie się na karcie i w zakładkach oraz przyciągnięcie uwagi użytkownika. Stąd też w favicon stosuje się np. znak firmowy lub inny element, który pojawiać może się np. w stopce strony, korespondencji mailowej, na wizytówkach.
Możliwość rozróżnienia karty przeglądarki z favicon jest też pomocne, gdy tych kart mamy otwartych kilkanaście czy kilkadziesiąt.

Zastosowanie favicon w SEO

Czy używanie ikon strony internetowej ma przełożenie na SEO? Tak i nie.
Nie – bo wdrożenie ikonki nie jest czynnikiem rankującym.
Tak – bo jest elementem identyfikacji wizualnej, a przez to może wpływać na wybór użytkownika w SERPach. Widząc rozpoznawalny znak favicon w wynikach wyszukiwania to tam może zechcieć skierować swoje kroki. Zresztą już sama obecność ikonki w wynikach sprawia, że dana pozycja wyróżnia się wizualnie, a przez to przyciąga wzrok użytkownika, co również może zaowocować kliknięciem.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem musi obejmować wiele aspektów. W obecnych czasach bardzo ważne jest dbanie o wizerunek firmy, a dotyczy to nie tylko tego, jak dana organizacja jest odbierana przez klientów, ale również jak postrzegają ją partnerzy biznesowi, inwestorzy i sami pracownicy. Przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo kwestii employer branding. Employer branding wewnętrzny i zewnętrzny […]
Niektórym blog może się kojarzyć z internetowymi pamiętnikami, jakie prowadziło wiele osób lata temu, gdy blogowanie przeżywało swój wielki boom. Później pojawiły się social media, które zawładnęły internetem i wiele osób uznało, że blog to przeżytek. Nic bardziej mylnego! Dziś ta forma upubliczniania rozmaitych treści i materiałów wciąż ma ogromną wartość – zarówno dla firm, […]
Kosztorys to istotny dokument wykorzystywany przy planowaniu i realizacji różnego rodzaju projektów – m.in. budowlanych, remontowych czy inwestycyjnych. Jego głównym celem jest oszacowanie przewidywanych kosztów oraz ułatwienie kontroli wydatków na poszczególnych etapach prac. Prawidłowo przygotowany kosztorys pomaga podejmować trafne decyzje finansowe, a także sprawnie zarządzać zasobami i harmonogramem. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest […]