Co to jest Favicon - definicja

Favicon, czyli ikona strony internetowej.

Favicon to mały, prosty, ale użyteczny element graficzny witryny. Ikona strony internetowej wyświetla się przed jej adresem w pasku wyszukiwarki, na karcie przeglądarki, w sekcji Zakładki przeglądarki, w historii czy na skrótach do ulubionych witryn.

Jaki jest cel używania favicon? W zasadzie chodzi tylko o wyróżnienie się na karcie i w zakładkach oraz przyciągnięcie uwagi użytkownika. Stąd też w favicon stosuje się np. znak firmowy lub inny element, który pojawiać może się np. w stopce strony, korespondencji mailowej, na wizytówkach.
Możliwość rozróżnienia karty przeglądarki z favicon jest też pomocne, gdy tych kart mamy otwartych kilkanaście czy kilkadziesiąt.

Zastosowanie favicon w SEO

Czy używanie ikon strony internetowej ma przełożenie na SEO? Tak i nie.
Nie – bo wdrożenie ikonki nie jest czynnikiem rankującym.
Tak – bo jest elementem identyfikacji wizualnej, a przez to może wpływać na wybór użytkownika w SERPach. Widząc rozpoznawalny znak favicon w wynikach wyszukiwania to tam może zechcieć skierować swoje kroki. Zresztą już sama obecność ikonki w wynikach sprawia, że dana pozycja wyróżnia się wizualnie, a przez to przyciąga wzrok użytkownika, co również może zaowocować kliknięciem.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Nowoczesne zarządzanie relacjami z klientami wymaga narzędzi, które pozwalają na szybką reakcję na ich potrzeby, by móc skutecznie organizować procesy sprzedażowe i marketingowe. Jeśli chcesz wiedzieć, w jaki sposób usprawnić sprzedaż , zautomatyzować ją, poprawić komunikację i jakość obsługi, by dążyć do skalowalnego rozwoju firmy, musisz poznać bliżej systemy CRM. Sprawdźmy więc, co to jest […]
SEO i SEM są elementami marketingu internetowego. To pojęcia, które określają zestaw działań mających prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie, poprawy rozpoznawalności marki oraz wzrostu konwersji, czyli realizacji określonych celów biznesowych. Umiejętne korzystanie z SEM, który obejmuje zarówno reklamy płatne (PPC), jak i działania SEO, pozwala świadomie zaplanować strategię marketingową, dobierając odpowiednie narzędzia, aby osiągnąć […]
Sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem musi obejmować wiele aspektów. W obecnych czasach bardzo ważne jest dbanie o wizerunek firmy, a dotyczy to nie tylko tego, jak dana organizacja jest odbierana przez klientów, ale również jak postrzegają ją partnerzy biznesowi, inwestorzy i sami pracownicy. Przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo kwestii employer branding. Employer branding wewnętrzny i zewnętrzny […]