Co to jest Element Title - definicja

Element Title, czyli tytuł danej podstrony internetowej.

Element Title jest kluczowym znacznikiem meta (meta tagiem) stosowanym do opisania tytułu danej podstrony i dokumentu HTML.
Umieszczony jest w sekcji głównej strony (head), a przykładowo dla niniejszego dokumentu ma postać:

<title>Co to jest Element Title – definicja | Agencja Range ?</title>

Przeznaczenie znacznika Element Title

Znacznik Title ma kilka zastosowań, z których każde ma duże znaczenie dla pozycjonowania oraz odczuć użytkownika. W pozycjonowaniu title definiuje robotom wyszukiwarek, czego dotyczy dana podstrona. Jednocześnie właśnie tytuł wyświetlany jest w wynikach wyszukiwania, więc wskazuje też użytkownikom, jakie treści mogą się spodziewać na witrynie. Po jej otwarciu title jest zaś wyświetlany na górnej belce, w pasku tytułu.

Jak budować meta tag Element Title?

Po pierwsze trzeba pamiętać, że każda strona powinna go mieć. Co do wytycznych, to są one zarówno techniczne, jak i merytoryczne.
Od strony technicznej element title nie może być zbyt długi – przyjęło się, że powinien mieć 50-60 znaków. Dokładniej rzecz biorąc nie więcej niż 600 pikseli i nie mniej niż 200.
Do tego dochodzą przesłanki merytoryczne, czyli title musi odpowiadać temu, co faktycznie znajduje się na stronie. Dobrze też, jeśli w tytule zostaną użyte słowa kluczowe, na których pozycjonowaniu nam zależy.
Ponieważ długość title zostawia pewne pole do manewru, to często spotykanym zabiegiem jest połączenie w tytule odniesienia do właściwej zawartości z brandem, nazwą firmy czy też sklepu internetowego.

 

 

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Niektórym blog może się kojarzyć z internetowymi pamiętnikami, jakie prowadziło wiele osób lata temu, gdy blogowanie przeżywało swój wielki boom. Później pojawiły się social media, które zawładnęły internetem i wiele osób uznało, że blog to przeżytek. Nic bardziej mylnego! Dziś ta forma upubliczniania rozmaitych treści i materiałów wciąż ma ogromną wartość – zarówno dla firm, […]
Kosztorys to istotny dokument wykorzystywany przy planowaniu i realizacji różnego rodzaju projektów – m.in. budowlanych, remontowych czy inwestycyjnych. Jego głównym celem jest oszacowanie przewidywanych kosztów oraz ułatwienie kontroli wydatków na poszczególnych etapach prac. Prawidłowo przygotowany kosztorys pomaga podejmować trafne decyzje finansowe, a także sprawnie zarządzać zasobami i harmonogramem. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest […]
Każda inwestycja wiąże się z pytaniem: czy to się opłaca? Aby znaleźć na nie odpowiedź, firmy, inwestorzy i menedżerowie korzystają z różnych narzędzi analitycznych. Jednym z najczęściej stosowanych jest wskaźnik ROI (Return of Investment). Pozwala on ocenić, czy zainwestowany kapitał przyniósł oczekiwany zysk i czy dana inwestycja była rzeczywiście efektywna. W tym artykule wyjaśnimy, czym […]