Co to jest Citation Flow - definicja

Citation Flow, czyli jeden ze wskaźników Majestic, określających wartość domeny.

Citation Flow to jeden z autorskich wskaźników, opracowanych przez Majestic, jedno z najpopularniejszych narzędzi SEO do analizy stron internetowych.

Wskaźnik Citation Flow (CF) mierzony jest w przedziale od 0 do 100 i ukazuje, jak dużo back linków („cytatów”) prowadzi do danej witryny.

Citation Flow a Trust Flow

CF nie powinno odczytywać się w oderwaniu od innego ze wskaźników Majestic, czyli Trust Flow. Tenże z kolei ocenia jakość linków prowadzących do witryny. Jaka jest między nimi zależność?
Wysokie CF (dużo linków) przy niskim TF (kiepska ich jakość) wskazuje, że mamy do czynienia z nagromadzeniem linków mało wartościowych, albo wręcz spamerskich.
Niskie CF (mało linków) przy wysokim TF (bardzo dobrych) to z kolei sygnał, który może wskazywać na nienaturalne budowanie profilu linkowego, co również nie jest mile widziane przez Google i może stanowić przyczynek do nałożenia filtra.
Optymalne zatem jest utrzymywania wartości wskaźników TF i CF na podobnym poziomie.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Każda inwestycja wiąże się z pytaniem: czy to się opłaca? Aby znaleźć na nie odpowiedź, firmy, inwestorzy i menedżerowie korzystają z różnych narzędzi analitycznych. Jednym z najczęściej stosowanych jest wskaźnik ROI (Return of Investment). Pozwala on ocenić, czy zainwestowany kapitał przyniósł oczekiwany zysk i czy dana inwestycja była rzeczywiście efektywna. W tym artykule wyjaśnimy, czym […]
Jest podstawowym wskaźnikiem finansowym, który pozwala firmom na ocenę rentowności ich działalności. Choć pojęcie marży jest powszechnie znane – konsumenci spotykają się z nią, zauważając różnice w cenach produktów – dla przedsiębiorców jej analiza ma zupełnie inne, bardziej strategiczne znaczenie. Wyjaśnijmy więc podstawowe kwestie w tym wątku: czym dokładnie jest, jak obliczyć marżę, jakie są […]
Mogą uprzykrzyć życie, stanowić sporą część firmowego budżetu i decydować o tym, czy przedsiębiorstwo przetrwa w czasie kryzysu – koszty stałe to nieodłączny element prowadzenia działalności. Zarządzanie nimi to nie tylko kwestia monitorowania i kontrolowania finansów, ale też szansa na poprawę ich płynności, zwiększenie rentowności i budowanie odporności biznesu na nieprzewidziane zmiany rynkowe. Sprawdźmy więc, […]