Co to jest Case study - definicja

Case study, czyli analiza przypadku.

Case study (z ang. studium przypadku) – analiza pojedynczego przypadku, pozwalająca na wyciągnięcie wniosków co do przebiegu określonego procesu czy zadania.

Case study ze swej natury jest bardziej przyswajalne niż opracowanie modelowe, w związku z czym znajduje ono zastosowanie w nauce i biznesie.

Przy pomocy case study można przeprowadzić słuchacza/czytelnika przez prawdziwą lub wyimaginowaną historię, której analiza pozwoli na zauważenie zarówno rozwiązań dobrych, wartych powielenia, jak i błędów czy problemów, na jakie można trafić podejmując w toku działania określone decyzje.

W marketingu case study jest wykorzystywane często jako forma promocji. Skuteczne wypromowanie strony X z branży Y oraz zaprezentowanie przebiegu prac w formie case study może zachęcić inne firmy z branży Y do skorzystania z usług agencji.

 

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(5,00 / 5)
Ocenianie…
Radosław Bednarz

Head of SEO department

W SEO od 2008 roku. Obecnie z pasją rozwija własną agencję stojąc jednocześnie na czele jej działu SEO. Interesuje się geopolityką i sportem (chętniej uprawia niż ogląda jak robią to inni). Lubi dobrą książkę i dobrą kawę.

Jeszcze do niedawna Klienci i Partnerzy znali nas jako Webrange. Obecnie jesteśmy RANGE – nazwa, chociaż podobna, to jednak dużo więcej znaczy i lepiej nas opisuje. Zapraszamy na krótką podróż po rebrandingu, gdzie opowiemy Wam co, jak i dlaczego zrobiliśmy. 3… Rok 2008 przyniósł ze sobą kilka kamieni milowych. Barack Obama został prezydentem USA, przez świat […]
Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]
Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Linki wewnętrzne i […]