Co to jest Adsense - definicja

AdSense jest platformą reklamową obsługiwaną przez Google.

AdSense to oferowana przez Google platforma reklamowa. Wyświetla ona reklamy w postaci zarówno tekstów, jak i materiałów graficznych (banerów) czy też wideo.
Reklamy AdSense mogą być wyświetlane na praktycznie dowolnych witrynach i w serwisach internetowych, (o ile ich treść spełnia wymogi regulaminowe). Bardzo często używane są do monetyzacji blogów i witryn. Reklamy w systemie AdSense podlegają weryfikacji, która ma zapewnić ich wysoką jakość oraz możliwość wyświetlania na wszystkich urządzeniach, w tym mobilnych. Właściciel witryny może również samodzielnie zarządzać treścią reklam wyświetlanych w AdSense, typując treści odpowiednie np. z uwagi na treść blogu albo blokując niepożądane ich rodzaje.
Narzędzie to jest cenione między innymi za łatwość implementacji na stronie, do której nie jest potrzebna żadna wiedza specjalistyczna – sprowadza się do klejenia kodu lub zainstalowania dedykowanej wtyczki.
Minusem jest z kolei fakt, że próg wypłat wynosi obecnie 300 PLN, co dla witryn o małym ruchu oznacza długi czas oczekiwania na zgromadzenie kwoty minimalnej.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Każda inwestycja wiąże się z pytaniem: czy to się opłaca? Aby znaleźć na nie odpowiedź, firmy, inwestorzy i menedżerowie korzystają z różnych narzędzi analitycznych. Jednym z najczęściej stosowanych jest wskaźnik ROI (Return of Investment). Pozwala on ocenić, czy zainwestowany kapitał przyniósł oczekiwany zysk i czy dana inwestycja była rzeczywiście efektywna. W tym artykule wyjaśnimy, czym […]
Jest podstawowym wskaźnikiem finansowym, który pozwala firmom na ocenę rentowności ich działalności. Choć pojęcie marży jest powszechnie znane – konsumenci spotykają się z nią, zauważając różnice w cenach produktów – dla przedsiębiorców jej analiza ma zupełnie inne, bardziej strategiczne znaczenie. Wyjaśnijmy więc podstawowe kwestie w tym wątku: czym dokładnie jest, jak obliczyć marżę, jakie są […]
Mogą uprzykrzyć życie, stanowić sporą część firmowego budżetu i decydować o tym, czy przedsiębiorstwo przetrwa w czasie kryzysu – koszty stałe to nieodłączny element prowadzenia działalności. Zarządzanie nimi to nie tylko kwestia monitorowania i kontrolowania finansów, ale też szansa na poprawę ich płynności, zwiększenie rentowności i budowanie odporności biznesu na nieprzewidziane zmiany rynkowe. Sprawdźmy więc, […]