Co to jest Kod śledzenia - definicja

Link zawierający specjalny kod, który przypisuje się odwiedzającym stronę w celu ich dalszego śledzenia

Kod Śledzenia (Tracking URL) – Link zawierający w sobie specjalny kod, dołączony na końcu adresu URL. Używany do mierzenia skuteczności kampanii marketingowych. Kod śledzenia służy również do wskazania konkretnych źródeł ruchu w Twojej witrynie. Kody UTM zawierają źródło ruchu, medium i nazwę kampanii. Mogą również zawierać słowa kluczowe i identyfikatory treści.

Link monitorujący może wyglądać w ten sposób:

https://www.domena.pl/oferta?utm_campaign=kampania1&utm_content=image&utm_source=email

Parametry UTM

https://www.domena.pl/oferta?utm_campaign=kampania1&utm_content=image&utm_source=email
Jest to kod śledzenia dołączony do adresu URL strony, który określa kampanię, hasło, medium, treść i źródło. Ta część adresu URL pomaga śledzić działania użytkowników na stronie. W systemach takich jak Google Analytics marketingowcy mogą analizować skuteczność kampanii za pomocą adresów URL śledzenia, ponieważ systemy te przypisują ruch w witrynie na podstawie parametrów UTM.
Tomasz Siarkiewicz
Niektórym blog może się kojarzyć z internetowymi pamiętnikami, jakie prowadziło wiele osób lata temu, gdy blogowanie przeżywało swój wielki boom. Później pojawiły się social media, które zawładnęły internetem i wiele osób uznało, że blog to przeżytek. Nic bardziej mylnego! Dziś ta forma upubliczniania rozmaitych treści i materiałów wciąż ma ogromną wartość – zarówno dla firm, […]
Kosztorys to istotny dokument wykorzystywany przy planowaniu i realizacji różnego rodzaju projektów – m.in. budowlanych, remontowych czy inwestycyjnych. Jego głównym celem jest oszacowanie przewidywanych kosztów oraz ułatwienie kontroli wydatków na poszczególnych etapach prac. Prawidłowo przygotowany kosztorys pomaga podejmować trafne decyzje finansowe, a także sprawnie zarządzać zasobami i harmonogramem. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest […]
Każda inwestycja wiąże się z pytaniem: czy to się opłaca? Aby znaleźć na nie odpowiedź, firmy, inwestorzy i menedżerowie korzystają z różnych narzędzi analitycznych. Jednym z najczęściej stosowanych jest wskaźnik ROI (Return of Investment). Pozwala on ocenić, czy zainwestowany kapitał przyniósł oczekiwany zysk i czy dana inwestycja była rzeczywiście efektywna. W tym artykule wyjaśnimy, czym […]