Co to jest Copywriting - definicja

Copywriting to tworzenie treści reklamowych i promocyjnych, blogów i artykułów, tekstów na strony tematyczne i zapleczowe.

Copywriting, chociaż nie posiada jednej obowiązującej definicji, rozumiany jest jako pisanie tekstów o charakterze reklamowym, marketingowym, sprzedażowym. Teksty powstające w ramach copywritingu wykorzystywane są na potrzeby sloganów i scenariuszy reklamowych, stron firmowych, artykułów wykorzystywanych w celu pozycjonowania, blogów, opisów produktów. Ich przeznaczenia, a także jakość, mogą być bardzo różnorodne.

Przyjęło się więc w ramach copywritingu internetowego wyróżniać między innymi:

  • content copywriting, rozumiany jako pisanie treści nastawionych przede wszystkim na przekazywanie informacji czytelnikowi w sposób zrozumiały i przyjazny. Są to przykładowo blogi firmowe, poradniki, e-booki, raporty. Content copywriting może być de facto porównywalny do artykułów publikowanych w prasie elektronicznej czy papierowej.
  • SEO copywriting, w którym ważna jest nie tylko (lub niekoniecznie, zależy od przeznaczenia tekstu) sama treść, ale też odpowiednie użycie słów kluczowych – ich dobór, rozlokowanie, nasycenie, czyli optymalizację treści pod roboty wyszukiwarek (głównie oczywiście Goole).
Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Niektórym blog może się kojarzyć z internetowymi pamiętnikami, jakie prowadziło wiele osób lata temu, gdy blogowanie przeżywało swój wielki boom. Później pojawiły się social media, które zawładnęły internetem i wiele osób uznało, że blog to przeżytek. Nic bardziej mylnego! Dziś ta forma upubliczniania rozmaitych treści i materiałów wciąż ma ogromną wartość – zarówno dla firm, […]
Kosztorys to istotny dokument wykorzystywany przy planowaniu i realizacji różnego rodzaju projektów – m.in. budowlanych, remontowych czy inwestycyjnych. Jego głównym celem jest oszacowanie przewidywanych kosztów oraz ułatwienie kontroli wydatków na poszczególnych etapach prac. Prawidłowo przygotowany kosztorys pomaga podejmować trafne decyzje finansowe, a także sprawnie zarządzać zasobami i harmonogramem. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest […]
Każda inwestycja wiąże się z pytaniem: czy to się opłaca? Aby znaleźć na nie odpowiedź, firmy, inwestorzy i menedżerowie korzystają z różnych narzędzi analitycznych. Jednym z najczęściej stosowanych jest wskaźnik ROI (Return of Investment). Pozwala on ocenić, czy zainwestowany kapitał przyniósł oczekiwany zysk i czy dana inwestycja była rzeczywiście efektywna. W tym artykule wyjaśnimy, czym […]