Co to jest Kod śledzenia - definicja

Link zawierający specjalny kod, który przypisuje się odwiedzającym stronę w celu ich dalszego śledzenia

Kod Śledzenia (Tracking URL) – Link zawierający w sobie specjalny kod, dołączony na końcu adresu URL. Używany do mierzenia skuteczności kampanii marketingowych. Kod śledzenia służy również do wskazania konkretnych źródeł ruchu w Twojej witrynie. Kody UTM zawierają źródło ruchu, medium i nazwę kampanii. Mogą również zawierać słowa kluczowe i identyfikatory treści.

Link monitorujący może wyglądać w ten sposób:

https://www.domena.pl/oferta?utm_campaign=kampania1&utm_content=image&utm_source=email

Parametry UTM

https://www.domena.pl/oferta?utm_campaign=kampania1&utm_content=image&utm_source=email
Jest to kod śledzenia dołączony do adresu URL strony, który określa kampanię, hasło, medium, treść i źródło. Ta część adresu URL pomaga śledzić działania użytkowników na stronie. W systemach takich jak Google Analytics marketingowcy mogą analizować skuteczność kampanii za pomocą adresów URL śledzenia, ponieważ systemy te przypisują ruch w witrynie na podstawie parametrów UTM.
Tomasz Siarkiewicz
Nowoczesne zarządzanie relacjami z klientami wymaga narzędzi, które pozwalają na szybką reakcję na ich potrzeby, by móc skutecznie organizować procesy sprzedażowe i marketingowe. Jeśli chcesz wiedzieć, w jaki sposób usprawnić sprzedaż , zautomatyzować ją, poprawić komunikację i jakość obsługi, by dążyć do skalowalnego rozwoju firmy, musisz poznać bliżej systemy CRM. Sprawdźmy więc, co to jest […]
SEO i SEM są elementami marketingu internetowego. To pojęcia, które określają zestaw działań mających prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie, poprawy rozpoznawalności marki oraz wzrostu konwersji, czyli realizacji określonych celów biznesowych. Umiejętne korzystanie z SEM, który obejmuje zarówno reklamy płatne (PPC), jak i działania SEO, pozwala świadomie zaplanować strategię marketingową, dobierając odpowiednie narzędzia, aby osiągnąć […]
Sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem musi obejmować wiele aspektów. W obecnych czasach bardzo ważne jest dbanie o wizerunek firmy, a dotyczy to nie tylko tego, jak dana organizacja jest odbierana przez klientów, ale również jak postrzegają ją partnerzy biznesowi, inwestorzy i sami pracownicy. Przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo kwestii employer branding. Employer branding wewnętrzny i zewnętrzny […]