Co to jest Exact Match Anchor - definicja

Exact Match Anchor to inaczej anchor dokładnie dopasowany.

W procesie pozycjonowania możemy używać kilku rodzajów anchorów, czyli „kotwic” – treści, pod którymi kryje się link do danej strony internetowej. Różnią się one nie tylko konstrukcją, ale także wartością dla robotów wyszukiwarek oraz dla użytkowników.

Exact Match Anchor, EMA, to treść ściśle dopasowana do tego, na jaką frazę chcemy pozycjonować daną witrynę. Jest to więc anchor bardzo ważny i jednoznaczny dla robotów Google. Za jego ważnością idzie jednak konieczność zachowania ostrożności w posługiwaniu się nim. Zbyt duża ilość „exactów” może być sygnałem dla wyszukiwarki, że profil linkowy jest nienaturalny i nie do końca wiarygodny. Dlatego też Exact Match Anchor wymaga rozwagi podczas używania. Tym bardziej, że nie ma jednoznacznych informacji o tym, jaki udział EMA jest dopuszczalny, a jaki stanowi balansowanie na granicy nienaturalności.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

SEO i SEM są elementami marketingu internetowego. To pojęcia, które określają zestaw działań mających prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie, poprawy rozpoznawalności marki oraz wzrostu konwersji, czyli realizacji określonych celów biznesowych. Umiejętne korzystanie z SEM, który obejmuje zarówno reklamy płatne (PPC), jak i działania SEO, pozwala świadomie zaplanować strategię marketingową, dobierając odpowiednie narzędzia, aby osiągnąć […]
Sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem musi obejmować wiele aspektów. W obecnych czasach bardzo ważne jest dbanie o wizerunek firmy, a dotyczy to nie tylko tego, jak dana organizacja jest odbierana przez klientów, ale również jak postrzegają ją partnerzy biznesowi, inwestorzy i sami pracownicy. Przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo kwestii employer branding. Employer branding wewnętrzny i zewnętrzny […]
Niektórym blog może się kojarzyć z internetowymi pamiętnikami, jakie prowadziło wiele osób lata temu, gdy blogowanie przeżywało swój wielki boom. Później pojawiły się social media, które zawładnęły internetem i wiele osób uznało, że blog to przeżytek. Nic bardziej mylnego! Dziś ta forma upubliczniania rozmaitych treści i materiałów wciąż ma ogromną wartość – zarówno dla firm, […]