Co to jest Domain Authority - definicja

Domain Authority to wskaźnik określający potencjał rankowania witryny.

Domain Authority (DA) – parametr opracowany przez MOZ, który przewiduje, jakie jest prawdopodobieństwo, że witryna znajdzie się w wynikach wyszukiwania (SERP). Wartość Domain Authority zawiera się w przedziale 1-100. Im wynik wyższy, tym większe jest prawdopodobieństwa rankowania w SERP.

Jak deklaruje MOZ, algorytm odpowiedzialny za określanie autorytetu domeny bierze pod uwagę dziesiątki czynników. Jest oparty o uczenie maszynowe, którego celem jest takie manipulowanie wartościami czynników, żeby uzyskać jak największą korelację między DA, a rzeczywistymi wynikami Google.

Domain Authority sprawdzić można przy pomocy narzędzia MOZ.

Jako że Domain Authority jest stworzony przez firmę trzecią, NIE MA on wpływu na pozycje strony w wynikach wyszukiwania Google. Może jednak np. pomóc w ocenie domeny, na której planujemy umieścić link do naszej strony.

Radosław Bednarz

Head of SEO department

W SEO od 2008 roku. Obecnie z pasją rozwija własną agencję stojąc jednocześnie na czele jej działu SEO. Interesuje się geopolityką i sportem (chętniej uprawia niż ogląda jak robią to inni). Lubi dobrą książkę i dobrą kawę.

Nowoczesne zarządzanie relacjami z klientami wymaga narzędzi, które pozwalają na szybką reakcję na ich potrzeby, by móc skutecznie organizować procesy sprzedażowe i marketingowe. Jeśli chcesz wiedzieć, w jaki sposób usprawnić sprzedaż , zautomatyzować ją, poprawić komunikację i jakość obsługi, by dążyć do skalowalnego rozwoju firmy, musisz poznać bliżej systemy CRM. Sprawdźmy więc, co to jest […]
SEO i SEM są elementami marketingu internetowego. To pojęcia, które określają zestaw działań mających prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie, poprawy rozpoznawalności marki oraz wzrostu konwersji, czyli realizacji określonych celów biznesowych. Umiejętne korzystanie z SEM, który obejmuje zarówno reklamy płatne (PPC), jak i działania SEO, pozwala świadomie zaplanować strategię marketingową, dobierając odpowiednie narzędzia, aby osiągnąć […]
Sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem musi obejmować wiele aspektów. W obecnych czasach bardzo ważne jest dbanie o wizerunek firmy, a dotyczy to nie tylko tego, jak dana organizacja jest odbierana przez klientów, ale również jak postrzegają ją partnerzy biznesowi, inwestorzy i sami pracownicy. Przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo kwestii employer branding. Employer branding wewnętrzny i zewnętrzny […]