Co to jest Crawler - definicja

Crawler (Robot internetowy lub robot indeksujący) –jest to program, bot który zbiera informacje o stronach internetowych, takie jak struktura, treści czy kod źródłowy.

Crawler (Robot internetowy lub robot indeksujący) –jest to program, bot który zbiera informacje o stronach internetowych, takie jak struktura, treści czy kod źródłowy. Roboty jak crawler ten poruszają się w sieci po linkach, które zawarte są w kodzie źródłowym na każdej stronie internetowej.

Im częściej crawler odwiedza stronę tym bardziej przyśpiesza indeksowanie jej poszczególnych podstron, oraz zwiększa pozycje w wyszukiwarkach. Prawidłowe linkowanie wewnątrz serwisu umożliwia dostęp do odwiedzenia istotnych podstron przez crawler.

Crawlery są również wykorzystywane w eksploracji danych, gdzie analizowane są strony pod kątem różnych statystyk, a następnie przeprowadzana jest na nich analiza danych.

Tomasz Siarkiewicz
SEO i SEM są elementami marketingu internetowego. To pojęcia, które określają zestaw działań mających prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie, poprawy rozpoznawalności marki oraz wzrostu konwersji, czyli realizacji określonych celów biznesowych. Umiejętne korzystanie z SEM, który obejmuje zarówno reklamy płatne (PPC), jak i działania SEO, pozwala świadomie zaplanować strategię marketingową, dobierając odpowiednie narzędzia, aby osiągnąć […]
Sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem musi obejmować wiele aspektów. W obecnych czasach bardzo ważne jest dbanie o wizerunek firmy, a dotyczy to nie tylko tego, jak dana organizacja jest odbierana przez klientów, ale również jak postrzegają ją partnerzy biznesowi, inwestorzy i sami pracownicy. Przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo kwestii employer branding. Employer branding wewnętrzny i zewnętrzny […]
Niektórym blog może się kojarzyć z internetowymi pamiętnikami, jakie prowadziło wiele osób lata temu, gdy blogowanie przeżywało swój wielki boom. Później pojawiły się social media, które zawładnęły internetem i wiele osób uznało, że blog to przeżytek. Nic bardziej mylnego! Dziś ta forma upubliczniania rozmaitych treści i materiałów wciąż ma ogromną wartość – zarówno dla firm, […]