Co to jest Case study - definicja

Case study, czyli analiza przypadku.

Case study (z ang. studium przypadku) – analiza pojedynczego przypadku, pozwalająca na wyciągnięcie wniosków co do przebiegu określonego procesu czy zadania.

Case study ze swej natury jest bardziej przyswajalne niż opracowanie modelowe, w związku z czym znajduje ono zastosowanie w nauce i biznesie.

Przy pomocy case study można przeprowadzić słuchacza/czytelnika przez prawdziwą lub wyimaginowaną historię, której analiza pozwoli na zauważenie zarówno rozwiązań dobrych, wartych powielenia, jak i błędów czy problemów, na jakie można trafić podejmując w toku działania określone decyzje.

W marketingu case study jest wykorzystywane często jako forma promocji. Skuteczne wypromowanie strony X z branży Y oraz zaprezentowanie przebiegu prac w formie case study może zachęcić inne firmy z branży Y do skorzystania z usług agencji.

 

Radosław Bednarz

Head of SEO department

W SEO od 2008 roku. Obecnie z pasją rozwija własną agencję stojąc jednocześnie na czele jej działu SEO. Interesuje się geopolityką i sportem (chętniej uprawia niż ogląda jak robią to inni). Lubi dobrą książkę i dobrą kawę.

Nowoczesne zarządzanie relacjami z klientami wymaga narzędzi, które pozwalają na szybką reakcję na ich potrzeby, by móc skutecznie organizować procesy sprzedażowe i marketingowe. Jeśli chcesz wiedzieć, w jaki sposób usprawnić sprzedaż , zautomatyzować ją, poprawić komunikację i jakość obsługi, by dążyć do skalowalnego rozwoju firmy, musisz poznać bliżej systemy CRM. Sprawdźmy więc, co to jest […]
SEO i SEM są elementami marketingu internetowego. To pojęcia, które określają zestaw działań mających prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie, poprawy rozpoznawalności marki oraz wzrostu konwersji, czyli realizacji określonych celów biznesowych. Umiejętne korzystanie z SEM, który obejmuje zarówno reklamy płatne (PPC), jak i działania SEO, pozwala świadomie zaplanować strategię marketingową, dobierając odpowiednie narzędzia, aby osiągnąć […]
Sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem musi obejmować wiele aspektów. W obecnych czasach bardzo ważne jest dbanie o wizerunek firmy, a dotyczy to nie tylko tego, jak dana organizacja jest odbierana przez klientów, ale również jak postrzegają ją partnerzy biznesowi, inwestorzy i sami pracownicy. Przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo kwestii employer branding. Employer branding wewnętrzny i zewnętrzny […]