Co to jest Alexa Rank - definicja

Alexa Rank jest jednym ze sposobów na mierzenie popularności witryny.

Alexa Rank jest wskaźnikiem zaprojektowanym przez amerykańską firmę Alexa Internet, która obecnie pozostaje pod kontrolę Amazon.
Wskaźnik ten służy do mierzenia popularności i jakości witryn internetowych, a tym samym do analizowania ich stanu na tle konkurencji. Konstrukcja algorytmu zakłada uwzględnienie dwóch czynników:

  • unikalnej dziennej liczby użytkowników,
  • ilości odsłon strony w ciągu ostatnich 3 miesięcy.

Nie do końca jednak można uznać wartość Alexa Rank za wiarygodną czy na jej podstawie wysuwać daleko idące wnioski na temat konkurencyjności witryn. Do zliczania wizyt i budowania rankingu Alexa wymaga bowiem zainstalowania dedykowanej wtyczki w przeglądarce – jedynie w takim przypadku ruch użytkownika jest analizowany. Popularność wtyczki jest różna w zależności od miejsca zamieszkania. Przykładowo w Polsce jej używanie jest sporadyczne, natomiast w USA dość powszechne. Stąd też rozbieżności jakie mogą wynikać między rankingami generowanymi przez Alexa w porównaniu do wskazań np. Google Analytics czy narzędzi pozycjonerskich.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Każda inwestycja wiąże się z pytaniem: czy to się opłaca? Aby znaleźć na nie odpowiedź, firmy, inwestorzy i menedżerowie korzystają z różnych narzędzi analitycznych. Jednym z najczęściej stosowanych jest wskaźnik ROI (Return of Investment). Pozwala on ocenić, czy zainwestowany kapitał przyniósł oczekiwany zysk i czy dana inwestycja była rzeczywiście efektywna. W tym artykule wyjaśnimy, czym […]
Jest podstawowym wskaźnikiem finansowym, który pozwala firmom na ocenę rentowności ich działalności. Choć pojęcie marży jest powszechnie znane – konsumenci spotykają się z nią, zauważając różnice w cenach produktów – dla przedsiębiorców jej analiza ma zupełnie inne, bardziej strategiczne znaczenie. Wyjaśnijmy więc podstawowe kwestie w tym wątku: czym dokładnie jest, jak obliczyć marżę, jakie są […]
Mogą uprzykrzyć życie, stanowić sporą część firmowego budżetu i decydować o tym, czy przedsiębiorstwo przetrwa w czasie kryzysu – koszty stałe to nieodłączny element prowadzenia działalności. Zarządzanie nimi to nie tylko kwestia monitorowania i kontrolowania finansów, ale też szansa na poprawę ich płynności, zwiększenie rentowności i budowanie odporności biznesu na nieprzewidziane zmiany rynkowe. Sprawdźmy więc, […]