Co to jest Dead link, broken link - definicja

Dead (broken) link to inaczej odnośnik, który nie działa.

Dead link, zwane również broken link, albo linkami martwymi, są to odnośniki, które nie przekierowują użytkownika do docelowej strony.
Wejście na dead link skutkuje zazwyczaj zwróceniem błędu 404, 403, 410, 500, 503 i podobnych.

Martwe linki występują na przykład w sytuacji, gdy strona docelowa została usunięta, przeniesiona, zmienił się jej adres URL, nie jest dostępna w danych czasie albo dla danego użytkownika.

Broken links mogą występować w strukturze wewnętrznej naszej witryny a także w odnośnikach prowadzących na witryny zewnętrzne. Kontrolę stanu martwych linków zapewniają narzędzia typu Ahrefs czy Screaming Frog lub odpowiednie wtyczki monitorujące. Jest ona konieczna, ponieważ występowania dead linków na witrynie świadczy o tym, że nie jest ona zoptymalizowana, co może obniżać wartość witryny w ocenia algorytmów Google. Martwe linki są także uciążliwe dla osób odwiedzających witrynę, świadczyć mogą bowiem o tym, że właściciel/administrator nie przywiązuje wagi do zamieszczanych treści.
Polecanym sposobem na radzenie sobie z martwymi linkami jest włączenie przekierowania 301 z adresu błędnego/niedziałającego na nowy/właściwy.

Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Range. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Niektórym blog może się kojarzyć z internetowymi pamiętnikami, jakie prowadziło wiele osób lata temu, gdy blogowanie przeżywało swój wielki boom. Później pojawiły się social media, które zawładnęły internetem i wiele osób uznało, że blog to przeżytek. Nic bardziej mylnego! Dziś ta forma upubliczniania rozmaitych treści i materiałów wciąż ma ogromną wartość – zarówno dla firm, […]
Kosztorys to istotny dokument wykorzystywany przy planowaniu i realizacji różnego rodzaju projektów – m.in. budowlanych, remontowych czy inwestycyjnych. Jego głównym celem jest oszacowanie przewidywanych kosztów oraz ułatwienie kontroli wydatków na poszczególnych etapach prac. Prawidłowo przygotowany kosztorys pomaga podejmować trafne decyzje finansowe, a także sprawnie zarządzać zasobami i harmonogramem. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest […]
Każda inwestycja wiąże się z pytaniem: czy to się opłaca? Aby znaleźć na nie odpowiedź, firmy, inwestorzy i menedżerowie korzystają z różnych narzędzi analitycznych. Jednym z najczęściej stosowanych jest wskaźnik ROI (Return of Investment). Pozwala on ocenić, czy zainwestowany kapitał przyniósł oczekiwany zysk i czy dana inwestycja była rzeczywiście efektywna. W tym artykule wyjaśnimy, czym […]