Co to jest Domain Authority - definicja

Domain Authority to wskaźnik określający potencjał rankowania witryny.

Domain Authority (DA) – parametr opracowany przez MOZ, który przewiduje, jakie jest prawdopodobieństwo, że witryna znajdzie się w wynikach wyszukiwania (SERP). Wartość Domain Authority zawiera się w przedziale 1-100. Im wynik wyższy, tym większe jest prawdopodobieństwa rankowania w SERP.

Jak deklaruje MOZ, algorytm odpowiedzialny za określanie autorytetu domeny bierze pod uwagę dziesiątki czynników. Jest oparty o uczenie maszynowe, którego celem jest takie manipulowanie wartościami czynników, żeby uzyskać jak największą korelację między DA, a rzeczywistymi wynikami Google.

Domain Authority sprawdzić można przy pomocy narzędzia MOZ.

Jako że Domain Authority jest stworzony przez firmę trzecią, NIE MA on wpływu na pozycje strony w wynikach wyszukiwania Google. Może jednak np. pomóc w ocenie domeny, na której planujemy umieścić link do naszej strony.

Radosław Bednarz

Head of SEO department

W SEO od 2008 roku. Obecnie z pasją rozwija własną agencję stojąc jednocześnie na czele jej działu SEO. Interesuje się geopolityką i sportem (chętniej uprawia niż ogląda jak robią to inni). Lubi dobrą książkę i dobrą kawę.

Kosztorys to istotny dokument wykorzystywany przy planowaniu i realizacji różnego rodzaju projektów – m.in. budowlanych, remontowych czy inwestycyjnych. Jego głównym celem jest oszacowanie przewidywanych kosztów oraz ułatwienie kontroli wydatków na poszczególnych etapach prac. Prawidłowo przygotowany kosztorys pomaga podejmować trafne decyzje finansowe, a także sprawnie zarządzać zasobami i harmonogramem. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest […]
Każda inwestycja wiąże się z pytaniem: czy to się opłaca? Aby znaleźć na nie odpowiedź, firmy, inwestorzy i menedżerowie korzystają z różnych narzędzi analitycznych. Jednym z najczęściej stosowanych jest wskaźnik ROI (Return of Investment). Pozwala on ocenić, czy zainwestowany kapitał przyniósł oczekiwany zysk i czy dana inwestycja była rzeczywiście efektywna. W tym artykule wyjaśnimy, czym […]
Jest podstawowym wskaźnikiem finansowym, który pozwala firmom na ocenę rentowności ich działalności. Choć pojęcie marży jest powszechnie znane – konsumenci spotykają się z nią, zauważając różnice w cenach produktów – dla przedsiębiorców jej analiza ma zupełnie inne, bardziej strategiczne znaczenie. Wyjaśnijmy więc podstawowe kwestie w tym wątku: czym dokładnie jest, jak obliczyć marżę, jakie są […]