Audyty SEO — Przeprowadzane przez agencje i automatyczne. Sprawdź, czym są, ich porównanie i które warto wybrać

Spis treści

Audyty SEO stron internetowych to bardzo korzystne i pomocne procesy. To dzięki nim wiemy wszystko o stanie naszej strony internetowej oraz możemy na podstawie tych informacji ją pozycjonować. Ogólnie istnieją jednak dwa typy audytu — agencyjne wykonywane przez specjalistów i audyty automatyczne — darmowe, które możemy wykonywać samodzielnie w sieci. Wiele osób nie do końca wie, czym są, jak działają i co je różni, nie wykonując ich wcale lub zamykając się tylko na jeden typ. Poniżej przedstawiamy oba typy audytów i podpowiadamy, kiedy warto wybrać dany z nich. 

audyt seo

Audyty SEO agencyjne

Audyty SEO wykonywane przez agencję SEO to usługa sprawdzania naszej strony internetowej pod kątem pozycjonowania. Audyty takie wykonywane są przez specjalistów, a usługa jest odpłatna. Obecnie audyty takie oferują wszystkie agencje SEO na rynku. Podczas sprawdzania witryny weryfikowane są wszystkie elementy, które wpływają na pozycję naszej strony w wyszukiwarce Google. Elementów tych jest często kilkaset. Każdy jest zatem sprawdzany oraz opisywany. Efektem audytu jest raport, w którym specjaliści agencji zamieszają dane odnośnie do wykonanych prac, wyników czy rekomendacji. 

 

Plusem audytów agencyjnych jest fakt, iż są one wykonywane przez żywe osoby, które potrafią interpretować wyniki. Audyty takie są również dokładniejsze oraz mogą sprawdzać witrynę pod odpowiednio określonym kątem. Są również miarodajne i precyzyjne, a każdy sprawdzany parametr jest dokładnie opisany. 

Audyty SEO automatyczne

Audyt automatyczne SEO to darmowe audyty wykonywane automatycznie na specjalnych serwisach w internecie. Polegają one jedynie na wprowadzeniu adresu witryny oraz uruchomieniu sprawdzania strony. Następnie po kilkudziesięciu sekundach wyświetlany jest raport, który zawiera zestawienie wszystkich najważniejszych czynników rankingowych wraz z ocenami, jakie uzyskała nasza witryna. Serwisów tego typu w sieci jest wiele, a bazują one na automatycznym skrypcie, który zbiera publiczne informacje o stronie z wielu źródeł. Aby przeprowadzić ten typ audytu, niepotrzebny jest dostęp do strony www.

 

Przeprowadzenie takiego audytu jest bardzo proste i korzystać z niego mogą osoby nawet nieznające się na SEO w sposób zaawansowany. Są one również darmowe, co jest ich największym plusem. Możemy zatem wykonywać ich dowolną ilość bez ograniczeń i wydawania środków. Audyty automatyczne dostarczają też odpowiedzi na podstawowe kwestie związane z pozycjonowaniem i optymalizacją strony, które w wielu przypadkach będą wystarczające do podstawowego pozycjonowania naszej strony internetowej. Plusem audytów automatycznych jest również fakt, iż wyniki prezentowane są w przystępnej, prostej i zrozumiałej formie — najczęściej graficznej i opisowej, które jasno informują o parametrach naszej witryny i o tym, które należy poprawić. 

Który z nich wybrać?

Porównując audyty automatyczne oraz agencyjne wykonywane przez ludzi nie możemy wybierać i wskazywać jedynie jednego zwycięzcy. Każdy typ audytu ma swoje plusy i minusy, a co powinniśmy wynieść z porównania takich audytów to wiedza, kiedy stosować dany typ audytu. Z pewnością audyty agencyjne wykonywane przez specjalistów warto wykonywać w kluczowych dla witryny momentach. Będzie to np. jej zakup czy chęć wprowadzenia pozycjonowania na stronie. Dzięki dokładnemu sprawdzeniu strony będziemy mogli jasno i efektywnie działać pozycjonując sprawnie naszą witrynę. Audyty agencyjne będą też dobrym pomysłem, jeśli w nagłym przypadku nasza strona internetowa zaczyna tracić pozycje bez przyczyny lub jeśli przeznaczamy na pozycjonowanie duże sumy i chcemy zweryfikować agencję, która zajmuje się pozycjonowaniem naszej strony.

 

Audyty automatyczne darmowe będą z kolei bardzo dobrym rozwiązaniem, jeśli chcemy regularnie sprawdzać naszą witrynę internetową oraz monitorować jej stan. Dzięki temu będziemy mogli na bieżąco — bezpłatnie sprawdzać jak posuwają się prace pozycjonerskie i weryfikować swoje aktualne działania. Audyty takie, warto wybierać także w przypadku, gdy nasza strona nie ma charakteru biznesowego, a jest np. naszym prywatnym projektem lub jeśli nie posiadamy wystarczającego budżetu na audyty agencje. Audyty automatyczne mogą służyć nam również do sprawdzenia stron naszych konkurentów

Range

Range

Agencja marketingowa
Kreatywne Myśli, Analityczne Ruchy.
Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
(5,00 / 5)
Ocenianie…
Napisz
Nie lubisz pisać?
Dzwoń!
Tomasz Krawczyk

Sales Manager
tomasz.krawczyk@range.pl
poniedziałek — piątek w godz. 9 — 17

Napisz
Odpowiadamy w ciągu 24 godzin.
ikonka

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Wypełniając formularz akceptujesz Politykę Prywatności, która wyjaśnia w jaki sposób zbieramy i przetwarzamy Twoje dane osobowe.

Sklepy internetowe chcą sprzedawać więcej produktów i zwiększać zyski. Klienci chcą dostać to, czego szukają w Google. Z kolei celem Google jest dostarczyć klientom jak najlepsze wyniki, dostosowane do ich potrzeb. I tu wchodzą dane strukturalne. Co to jest? Jak to wdrożyć? I czy warto wdrażać dane strukturalne w sklepie internetowym? Odpowiadamy. Czym […]
Kryzys. To słowo słyszymy ciągle. Od kontrahentów, przyjaciół, znajomych. Jest już z nami. Naturalną reakcją na sytuacje kryzysowe, możliwość redukcji przychodów i utraty płynności jest chęć szukania oszczędności. Stąd też nie dziwi, że wiele firm decyduje się ciąć wydatki między innymi na budżety reklamowe. Jednak w naturze przedsiębiorców jest nie tylko rozpoznawanie zagrożeń, […]
Wybierając agencję marketingową do współpracy cenicie nie tylko dobre wrażenie podczas rozmowy, przedstawiane plany i strategie czy zapewnienia o doświadczeniu i skuteczności. Chcecie też potwierdzenia jakości oferowanych usług. Potwierdzamy więc: Mamy status Google Partner… Uczestniczyć w programach reklamowych Google Ads może w zasadzie każdy. Ale dla tych, którzy faktycznie dysponują wysoką wiedzą i umiejętnościami, otwarta […]